Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 6423
  پرینتخانه » ارتباطات و فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 28 نوامبر 2019 - 0:15 |

آخرین وضعیت اتصال کاربران به اینترنت در ایران

آخرین وضعیت اتصال کاربران به اینترنت در ایران آخرین خبرها از اتصال به اینترنت حاکی از آن است که به جز پنج استان، اینترنت ثابت در تمامی کشور برقرار شده و اینترنت همراه نیز در ۱۰ استان متصل شده، البته هنوز خبری درباره زمان اتصال تمامی استان‌ها به اینترنت ثابت و همراه اعلام نشده است. […]

آخرین وضعیت اتصال کاربران به اینترنت در ایران

آخرین وضعیت اتصال کاربران به اینترنت در ایران

آخرین خبرها از اتصال به اینترنت حاکی از آن است که به جز پنج استان، اینترنت ثابت در تمامی کشور برقرار شده و اینترنت همراه نیز در ۱۰ استان متصل شده، البته هنوز خبری درباره زمان اتصال تمامی استان‌ها به اینترنت ثابت و همراه اعلام نشده است.

به گزارش مشهدنیوز، اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (۲۵ آبان)، به دلیل ناآرامی‌های ایجادشده در پی اجرای طرح اصلاح و سهمیه‌بندی بنزین و به منظور جلوگیری از امکان سوءاستفاده‌های احتمالی از این ابزار ارتباطی کاملا قطع شد و تا پنج روز ادامه داشت.

پس از آن اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه‌های بزرگ کشور و برخی شرکت‌های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) آغاز شد.

اما اتصال مجدد اینترنت ثابت و خانگی در حالی که از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان و ایلام آغاز شده بود، به تدریج ادامه یافت تا به تدریج در استان‌ها ارتباطات بین‌الملل دوباره از سر گرفته شود.

از طرفی اینترنت همراه نیز از روز یکشنبه، سوم آذرماه با اتصال تدریجی در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال بختیاری، همدان، اردبیل،‌ زنجان و ایلام برقرار شد و از روز سه‌شنبه استان خراسان شمالی نیز به این فهرست اضافه شد. این در حالی که در سایر استان‌های کشور هنوز محدودیت‌های دسترسی به اینترنت بین‌الملل حل نشده است.

بنابراین در حال حاضر سیم‌کارت‌ اپراتورهای همراه شامل همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل،‌ زنجان و ایلام و به‌تازگی خراسان شمالی به اینترنت بین‌الملل متصل شدند.

اتصال اینترنت موبایل در تهران و چند استان‌

عصر امروز هم اعلام شد، اتصال اینترنت موبایل در تهران (جز شهرستان‌های غرب استان تهران) و برخی دیگر از استان‌ها آغاز شده و تا چند ساعت دیگر تکمیل خواهد شد.

بنا بر اعلام اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت موبایل، استان‌های قم، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر و تهران البته به جز شهرستان‌های غرب این استان،  از عصر امروز در حال وصل شدن است.

هنوز اطلاعاتی از این‌که اینترنت موبایل در دیگر استان‌های باقی مانده، چه زمانی وصل می‌شود، اعلام نشده اما طبق آنچه به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد، وصل شدن اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است. این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی -وزیر کشور – هم اعلام کرده بود امروز عصر جلسه شورای امنیت تشکیل و در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.