Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 12007
  پرینتخانه » سینما تاریخ انتشار : 05 فوریه 2021 - 16:02 |

از “کاراکتر عجیب” رضا عطاران تا “مخالفت” معتمدآریا

از “کاراکتر عجیب” رضا عطاران تا “مخالفت” معتمدآریا در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر هم نشست ها و فضای برج میلاد تحت تاثیر درگذشت علی انصاریان بود؛ تا جایی که فاطمه معتمدآریا بازیگر “روزی روزگاری آبادان” گفت: فکر می‌کنم اگر من به جای آن‌ها رفته بودم امروز مردم ایران درد و غم کمتری داشتند! به […]

از “کاراکتر عجیب” رضا عطاران تا “مخالفت” معتمدآریا

از “کاراکتر عجیب” رضا عطاران تا “مخالفت” معتمدآریا

در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر هم نشست ها و فضای برج میلاد تحت تاثیر درگذشت علی انصاریان بود؛ تا جایی که فاطمه معتمدآریا بازیگر “روزی روزگاری آبادان” گفت: فکر می‌کنم اگر من به جای آن‌ها رفته بودم امروز مردم ایران درد و غم کمتری داشتند!

به گزارش مشهدنیوز ، 16 بهمن ماه، فیلم “روشن” روح الله حجازی در برج میلاد پخش شد؛ فیلمی تلخ و گزنده که به اعتقاد صاحب نظران، گامی رو به جلو در کارنامه فیلم سازی این کارگردان بود.

رضا عطاران بازیگر اصلی “روشن” که امسال با فیلم کمدی “شیشلیک” مهدویان هم در جشنواره حضور دارد، در این فیلم کاراکتر جدی و متفاوتی از یک مرد خانواده را به تصویر می کشد که بیکار است و این بیکاری تبعات برای او به دنبال دارد.

 

کاراکتر “روشن” آن طور که خود رضا عطاران می گوید: کاراکتری جالب توجه بود که انفعال خاصی داشت. در واقع به این دلیل که شخصیت عجیب و غریبی بود، نظر من برای ایفای آن جلب شد.

 

 

سارا بهرامی هم که در این فیلم نقش کوتاهی دارد، تاکید دارد که “حضور رضا عطاران در این فیلم برایم تعیین کننده بود. من به طول نقشم فکر نکردم و تنها دوست داشتم که در این فیلم حضور داشته باشم.”
روح الله حجازی کارگردان “روشن” هم می گوید که “من به رضا عطاران گفتم که اگر در این فیلم بازی کنی، من آن را می‌سازم، چراکه این نقش را برای شما نوشتم و فقط می‌خواهم شما در آن حضور داشته باشی.”

 

 

اما دومین فیلمی که روز گذشته در سینمای رسانه ها پخش شد، “روزی روزگاری آبادان” بود که اولین  تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در سینما بود.

فاطمه معتمدآریا که در این فیلم  نقش مادر خانواده ای را بازی می کند که مرد خانواده ( محسن تنابنده) از اعتیاد رنج می برد، در بخشی از نشست مطبوعاتی گفت: همکاری در این فیلم حدود یک سال و نیم قبل به من پیشنهاد شد که در آن زمان خود آقای آذرنگ می‌خواست بازی کند و من خیلی مخالف بودم و کارمان به قهر با آقای آذرنگ هم رسید ولی بعد دوباره از سوی آقای اسکندری، آذرنگ و تنابنده در این پروژه حاضر شدم.

معتمدآریا و محسن تنابنده در فیلم “روزی روزگاری آبادان”، داستان خانواده ای را در آبادان سال 81 روایت می کنند که در جنگ عراق و آمریکا بر اثر “خطای انسانی” _ واژه و تعبیری که از سوی سازندگان فیلم مطرح شد _ این موشک به خانه ای در آبادان اصابت می کند.( البته آذرنگ تاکید می کند، بخشی از داستان تخیلی است اما موشک واقعا در آن مقطع به سوله ای اصابت کرده نه به یک خانه)

بازی «هیراد آذرنگ» ( فرزند حمیدرضا آذرنگ) در نقش پسر خانواده هم از نکات قابل تامل فیلم بود و
حمیدرضا آذرنگ هم مطرح کرد: در طول فیلم من بدترین پدر دنیا برای هیراد بودم و به او بسیار سخت گرفتم. من از او عذرخواهی می‌کنم به خاطر رفتارهایم چون فقط می‌خواستم به او بیاموزم که این حرفه بی‌رحم است و باید ایستادگی کرد.

 

اما در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر خبر رسید که “بازرسان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بار دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر را تایید کردند.” (آنها بازدید سرزده ای از برج داشتند.)

مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر هم از احتمال اضافه‌شدن سانس فوق‌العاده در روز شنبه برای فیلم‌های پرمخاطب خبر داد.

همچنین خبر رسید که کتاب (کاتالوگ) سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در 144 صفحه به سردبیری «محمد تهرانی» و با 9 بخش «مسابقه سینمای ایران»، «فیلم‌های مستند»، «فیلم‌های کوتاه»، «مسابقه تبلیغات سینمای ایران»، «عکس» ، «پوستر»، «آنونس و تیزر»، «نکوداشت» و بخش «معرفی» منتشر شده است.
انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.