۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 9807
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2020 - 22:08 |
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان: راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است  مشهدنیوز/ لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است دکتر مریم کوشکی امروز ۱۴ آبان ماه در وبینار استانی سلامت روان و اجتماعی لرستان با بیان اینکه مراکز سلامت […]

راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است

 مشهدنیوزلرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر کلید کاهش اختلالات روانی اجتماعی است

دکتر مریم کوشکی امروز ۱۴ آبان ماه در وبینار استانی سلامت روان و اجتماعی لرستان با بیان اینکه مراکز سلامت روان جامعه‌نگر در راستای طرح شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت روان و اجتماعی (سراج) کشوری در ۱۰ استان تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، فارس، خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده‌اند، اظهار کرد: این مرکز در لرستان به صورت پایلوت در خرم آباد این مرکز راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این مراکز خدماتی از جمله مدیریت توانبخشی روزانه با آموزش‌های حضوری و تلفنی، مراحل درمانی شامل ویزیت پزشک و دارو درمانی و در شرایط شدید ارجاع برای بستری در بخش‌های روانپزشکی بیمارستان‌ها و مراقبت‌های پس از ترخیص شامل ویزیت در منزل و پیگیری تلفنی ارائه می‌شود، تصریح کرد: تاکنون مرکز سلامت روان جامعه نگر خرم‌آباد به صورت مشترک با همکاری معاونت اجتماعی استانداری و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه‌اندازی شده و از ابتدای مهرماه سال جاری خدمات خود را در منطقه‌ی اسدآبادی آغاز کرده است.

این مسئول بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از طرف مدیریت سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، آثار مثبت این مرکز طی مدت کوتاهی که راه‌اندازی شده، مشهود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: با این تفاسیر و طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتظار می‌رود با استمرار خدمات این مرکز میزان آسیب‌های روانی- اجتماعی از جمله اختلالات روانی، طلاق، خشونت‌های خانگی و جرائم در شهر مذکور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی گفت: نتایج ابتدایی راه اندازی این مرکز در خرم آباد مورد تأیید معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان قرار گرفت و این مراکز برای شهرهای با جمعیت بالاتر از صدهزار نفر پیش‌بینی شده و مرکز استان به عنوان اولین شهر از این مرکز برخوردار شده است.

کوشکی تاکید کرد: راه‌اندازی این مراکز به عنوان کلیدی برای کاهش اختلالات روانی-اجتماعی است و در سایر شهرستان ها که شرایط بهره‌مندی از آن را دارند، می توان به کاهش پیامدهای ناشی از مشکلات روانی- اجتماعی امیدوار بود.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.