۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 11788
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2020 - 23:38 |
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است  مشهدنیوز/ لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است اما بخشی از میوه تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می‌شود. اسفندیار حسنی‌ مقدم امروز دوم آذرماه، اظهار […]

سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است

 مشهدنیوز/ لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است اما بخشی از میوه تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می‌شود.

اسفندیار حسنی‌ مقدم امروز دوم آذرماه، اظهار کرد: لرستان به سبب شرایط آب و هوایی متمایز یکی از استان‌های میوه خیز کشور محسوب می‌شود.

وی سطح زیر کشت باغات لرستان را ۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود در واقع ۱.۶ درصد میوه کشور در لرستان تولید و دارای رتبه ۲۱ در کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به استعداد استان در تولید برخی از محصولات باغی، خاطرنشان کرد: انجیر سیاه با تولید ۳۰ هزار تن دارای رتبه اول کشور، محصول انار با تولید ۶۵ هزار تن رتبه دوم، محصول گردو با تولید ٢١ هزار تن رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و با تولید ۷۰ هزار تن سیب جزو ده استان برتر کشور محسوب می‌شود.

حسنی مقدم اضافه کرد: توسعه باغات خصوصاً باغات با تولید محصول خشکباری که نیاز به فرآوری کمتر و ماندگاری بیشتری دارند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار دارد.

وی سرانه تولید میوه در کشور را بالاتر از متوسط جهانی اعلام و بیان کرد: اما برخی از میوه‌های تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یکی از مشکلات صنعت باغداری استان را نبود کافی صنایع تبدیلی و غذایی، سردخانه‌ها و مسائل مرتبط با فرآوری و بسته‌بندی میوه‌جات عنوان کرد و افزود: از همه کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت فرآوری محصولات باغی هستند دعوت می‌شود به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند، بدیهی است در این راستا مجوزهای لازم صادر و برخی از هزینه‌های احداث کارگاه‌ها و کارخانجات در قالب تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان اعطاء می‌شود تا زنجیره تولید محصولات باغی تکمیل شود.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.