۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 8943
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 10 مارس 2020 - 21:38 |

طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان و انار

طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان و انار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجرا است. به گزارش مشهدنیوز، دکتر “احمد جمالی زاده” عصر امروز […]

طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان و انار

طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان و انار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجرا است.

به گزارش مشهدنیوز، دکتر “احمد جمالی زاده” عصر امروز ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه و آموزش خانوارها در مورد بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی پرسنل بهداشتی با سرپرستان خانوار در رفسنجان و انار از چند روز اخیر شروع شده است، اظهار کرد: از آنجایی که اعضای هر خانوار در مرکز بهداشتی و یا خانه سلامت دارای پرونده سلامت است و در آن پرونده شماره تلفن فرد درج شده است در این طرح پرسنل بهداشتی پس از تماس با یکی از اعضای خانواده که یکی از والدین می باشند در خصوص وضعیت بیماری در آن خانواده (وجود بیمار تب دار ) سوال کرده و آموزش های مورد نیاز شامل ضدعفونی کردن خانه، شستشوی مرتب دست ه و … را ارائه خواهند داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: همچنین در مورد اینکه آیا در هفته های گذشته مسافرتی به خارج از شهرستان داشته یا نه و آیا مهمانی از شهرهای دیگر به منزلشان آمده یا نه و درصورت وجود موارد مشکوک، تماس و پیگیری بعدی تا رفع احتمال خطر صورت خواهد گرفت.

جمالی زاده ادامه داد: از مردم عزیز و همشهریان درخواست می کنیم که همکاری لازم را داشته باشند البته لازم است مردم مواظب سوء استفاده افراد فرصت طلب باشند در این طرح هیچ هزینه ای از مردم دریافت نمی ‌شود و سوالات نیز فقط در خصوص این بیماری است و سوالات غیر مرتبط پرسیده نمی شود.

وی بیان کرد: در این طرح آموزشی در خصوص نحوه ضدعفونی سطوح در منزل و نکات مهم در هنگام خرید از جمله خرید نان داده خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده: فاطمه پارسا

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.