Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 9477
  پرینتخانه » علم و فناوری تاریخ انتشار : 14 می 2020 - 21:49 |

پژوهش‌های مرتبط با اخلاق زیست‌پزشکی در مدیریت کووید ۱۹ حمایت می‌شوند

پژوهش‌های مرتبط با اخلاق زیست‌پزشکی در مدیریت کووید ۱۹ حمایت می‌شوند بر اساس اعلام شورای عالی اخلاق پزشکی به منظور حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید۱۹،تحقیقات پیشنهادی در این حیطه در اولویت بررسی و تصویب و حمایت قرار می‌گیرد. به گزارش مشهدنیوز،  بر اساس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت […]

پژوهش‌های مرتبط با اخلاق زیست‌پزشکی در مدیریت کووید ۱۹ حمایت می‌شوند

پژوهش‌های مرتبط با اخلاق زیست‌پزشکی در مدیریت کووید ۱۹ حمایت می‌شوند

بر اساس اعلام شورای عالی اخلاق پزشکی به منظور حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید۱۹،تحقیقات پیشنهادی در این حیطه در اولویت بررسی و تصویب و حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش مشهدنیوز،  بر اساس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، قریب به یک فصل از پاندمی کووید ۱۹ می‌گذرد و در این مدت چالش‌ها و پرسش‌های متعدد اخلاقی در حوزه‌های درمان، پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها مطرح شده است. اگر چه بیشترین چالش‌های ایجاد شده نظام سلامت در حوزه‌های پیشگیری و درمان بوده، اما حوزه‌های آموزش و پژوهش نیز با چالش‌های اخلاقی جدی و متعددی در این زمینه مواجه شده است. چالش‌ها و سوالاتی که پاسخ به آن می‌تواند تاثیر بسزایی بر سیاست‌گذاری‌ها در برخورد با این بیماری و نحوه مدیریت پاندمی آن داشته باشد.

در این فراخوان آمده است: شورای عالی اخلاق پزشکی به عنوان بالاترین نهاد اخلاق پزشکی نظام سلامت کشور که بستری برای توسعه آموزشی، پژوهشی و بالینی اخلاق پزشکی در کشور است، با همکاری کمیته‌های ملی اخلاق بالینی، اخلاق در پژوهش و اخلاق در آموزش، به منظور حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید ۱۹، طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی در این حیطه را در اولویت بررسی، تصویب و حمایت قرار داده است.

تمام اعضای هیات علمی و پژوهشگران می‌توانند طرح‌های پژوهشی مرتبط در این زمینه را حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتخاب مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی به عنوان مرکز هدف اول، ثبت کنند. شورای پژوهشی این مرکز، بررسی طرح‌های مذکور را در اولویت خود قرار داده و در اسرع وقت در مورد تصویب آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.