Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 11957
  پرینتخانه » آخرین اخبار, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2020 - 8:56 |

یک بانوی مجسمه‌ساز جوان درگذشت + نمونه آثار

یک بانوی مجسمه‌ساز جوان درگذشت + نمونه آثار هُدی زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز و چند رسانه‌ای به علت بیماری در سن ۳۸ سالگی از دنیا رفت. به گزارش مشهدنیوز ،  حساب رسمی سایت «گالری اینفو» و «بهرنگ صمدزادگان» ـ نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ـ خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرده‌اند. گالری اینفو درباره این […]

یک بانوی مجسمه‌ساز جوان درگذشت + نمونه آثار

یک بانوی مجسمه‌ساز جوان درگذشت + نمونه آثار

هُدی زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز و چند رسانه‌ای به علت بیماری در سن ۳۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش مشهدنیوز ،  حساب رسمی سایت «گالری اینفو» و «بهرنگ صمدزادگان» ـ نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ـ خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرده‌اند.

گالری اینفو درباره این هنرمند نوشته است: «زرباف لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس انیمیشن را از دانشگاه تهران اخذ کرد و چند سال پس از آن ۱۳۸۷ لیسانس هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر کانادا دریافت کرد. وی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ و در گالری آرت لیبل کانادا برگزار کرد و پس از آن با دیگر گالری‌ها در کشورهای آلمان و کانادا همکاری داشت. علاوه‌بر حضور بین‌المللی، این هنرمند در ایران نیز نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی برگزار کرد که ازجمله می‌توان به همکاری وی با گالری‌های دستان، پروژه‌های آران، طراحان آزاد، باوان و نک اشاره کرد.»

از نمونه آثار هدی زرباف

همچنین صمدزادگان با اعلام خبر درگذشت این هنرمند فقید، برای او نوشت: «چه گلی را از داست دادیم در این باغ بی‌برگی! چه ماهی خاموش شد در این شب تاریک! لعنت به این سال نحس! مجسمه‌های او از تصاویر، صداها و اشیای بازیافته ساخته می‌شد که ردی از تماس انسان در آن‌ها باقی مانده بود: جوراب‌های استفاده شده، ویدئوهای یوتیوب، تی‌شرت‌های پوشیده شده، موی انسان و عروسک‌های رها شده. هنرمند از این اشیا استفاده می‌کرد تا همزمان مسئله‌ی خاطره را در کنار عدم حضور صاحبان پیشین این اشیا مطرح کند.»

از نمونه آثار زرباف
از نمونه آثار زرباف
از نمونه آثار زرباف

 

به تازگی در نمایشگاه گروهی «گسست محسوس» اثری از هدی زریباف در گالری طراحان آزاد به همراه ۱۲ اثر دیگر نمایش درآمده بود.

انتهای پیام

//

نویسنده : فاطمه پارسا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.