Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 11012
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 20:56 |

آمادگی گرمخانه‌های پایتخت برای روزهای سرد/ افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها طی شبهای گذشته

آمادگی گرمخانه‌های پایتخت برای روزهای سرد/ افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها طی شبهای گذشته مشهدنیوز/ سرپرست سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی از آمادگی ۱۰۰ درصدی گرمخانه‌ها و گشت‌های این سازمان برای کمک به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در روزهای سرد پایتخت خبر داد. مالک حسینی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات […]

آمادگی گرمخانه‌های پایتخت برای روزهای سرد/ افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها طی شبهای گذشته

آمادگی گرمخانه‌های پایتخت برای روزهای سرد/ افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها طی شبهای گذشته

مشهدنیوز/ سرپرست سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی از آمادگی ۱۰۰ درصدی گرمخانه‌ها و گشت‌های این سازمان برای کمک به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در روزهای سرد پایتخت خبر داد.

مالک حسینی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات روزهای سرد سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی برای ساماندهی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب، اظهار کرد: گرمخانه‌های پایتخت برای روزهای سرد آماده هستند و همچنین آمادگی لازم برای افزایش گشت ها تا ۴۵ خودرو وجود دارد و گشت ها برای رصد وضعیت شهر در حالت آماده‌باش هستند.

وی با بیان این که در شب‌های اخیر که شاهد بارندگی در تهران بودیم روزانه بسته به شرایط بین ۲۵ تا ۳۰ واحد گشت فعال بودند، گفت: البته تهران هنوز به وضعیت سرد شدن که ما مجبور شویم از ظرفیت ۴۵ واحد گشتی استفاده کنیم نرسیده اما تمامی گشت‌هایمان در حالت آماده باش زمستانه هستند.

سرپرست سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان این‌که امسال نیز رصد شهر برای جذب افراد بی‌خانمان در روزهای سرد را به سطح نظارت ناحیه‌محوری برده‌ایم، تصریح کرد: از سال قبل تاکنون نظارت را به سطح ناحیه و محلات شهر تهران برده ایم به گونه‌ای که از ظرفیت شهرداران شب نواحی استفاده کرده و از آنها خواستیم که نسبت به رصد وضعیت محله‌شان، شناسایی افراد بی‌خانمان، جذب و رساندن آنها به واحدهای گشتی ما برای انتقال به گرمخانه‌ها کمک کنند که اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده است و خلأ عدم امکان حضور دائمی گشتی‌ها در همه مناطق یا محله ها را پر کرده است و بهره‌وری را افزایش داده است.

حسینی با بیان این‌که استمرار حضور معتادان متجاهر در فضاهای بی دفاع شهری و مناطق پیرامونی کار را برای گشتی‌های سازمان سخت کرده است، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، پذیرش معتادان متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ با مشکلاتی مواجه شد که در حال حاضر شرایط جذب و ساماندهی این معتادان بهبود پیدا کرده اما همچنان حضورشان در شهر به عنوان یک چالش محسوب می‌شود، چرا که این افراد حاضر به انتقال به گرمخانه‌ها نیستند و حضورشان در فضاهای شهری آن هم در روزهای سرد مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی همچنین به چالش کرونا اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر سرما که بنابر گزارش‌ها بیشتر خواهد شد، با مساله‌ی کرونا مواجه هستیم که باید تمهیدات بهداشتی‌مان در گشت‌ها و گرمخانه‌ها را تشدید کنیم هرچند که خوشبختانه تاکنون آمار رسمی‌ای از ابتلا مددجویان در گرمخانه‌ها به کرونا نداشتیم. اما مددکاران و نیروهای گشتی‌مان به شدت در معرض آسیب قرار دارند.

به گفته وی، حتی ۳۰ درصد نیروهای ستادی سازمان از اسفند سال گذشته تا کنون درگیر کرونا شدند و با این‌که به طور مرتب از افراد در خط مقدم ارائه‌ی خدمات به افراد بی‌خانمان تست گرفته می‌شود، اما سلامتی آنها در معرض خطر است که این مساله سبب می‌شود امسال قطعا زمستان سخت‌تری در پیش رو داشته باشیم.

سرپرست سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان این‌که در پی بارندگی‌های شب‌های اخیر تهران شاهد افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها بودیم اما برای احصاء درصد دقیق باید چند روزی صبر کرد، گفت: به طور کلی با آغاز فصل سرما هم گرمخانه‌های پایتخت و هم گشت‌های سیار در آماده باش ۱۰۰ درصد قرار دارند.
انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.