۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 2115
  پرینتخانه » آخرین اخبار, دیگر رسانه ها تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2019 - 11:54 |

آیت‌الله مکارم شیرازی: یکی از شرائط استجابت دعا، امر به معروف و نهی از منکر است

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مسئله بدحجابی و بی‌حجابی فقط تکلیف شرعی نیست و مسئله‌ای اجتماعی از جهات مختلف است تاکید کرد: دولت این کار را از ادارات و مجموعه‌های زیردست خود شروع کند. به گزارش مشهدنیوز،  آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از […]

آیت‌الله مکارم شیرازی: یکی از شرائط استجابت دعا، امر به معروف و نهی از منکر است

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مسئله بدحجابی و بی‌حجابی فقط تکلیف شرعی نیست و مسئله‌ای اجتماعی از جهات مختلف است تاکید کرد: دولت این کار را از ادارات و مجموعه‌های زیردست خود شروع کند.

به گزارش مشهدنیوز،  آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از معصوم(ع) مبنی بر احترام به بزرگترها و کوچک‌ترها گفت: احترام به بزرگترها صرفا در احترام ظاهری نیست و احترام به تجارب و آراء و نظرات آنان هم هست و بسیاری جوانان هستند که از خود راضی هستند و بدون مشورت با بزرگترها اقدام به کاری می‌کنند و بعد آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه افرادی که به والدین و بزرگترهای خود احترام نمی‌گذارند فرزندانشان هم ممکن است با آنان این برخورد را داشته باشند، افزود: احترام به کودکان و صغیرها هم از بعد دیگر مورد توجه و تاکید دین است؛ زیرا اگر بچه‌ها محبت ببینند فردا اهل محبت خواهند شد.

آیت‌الله مکارم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از امتیازات بزرگ اسلام است؛ قرآن فرموده است علت اینکه شما خیر امت هستید به واسطه همین مسئله یعنی امر به معروف و نهی از منکر است. در کشور ما با اینکه اصل قانون اساسی است در میان مردم کمرنگ و روبه فراموشی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از شرائط استجابت دعا، امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: برخی امر به معروف و نهی از منکر را به معنای تندی و خشونت با مردم تفسیر می‌کنند در حالی که باید این کار توأم با احترام و محبت باشد.

این مفسر قرآن با اشاره به ارسال نامه و طوماری از سوی تعداد قابل توجهی از طلاب و مردم قم به ایشان گفت: این افراد در این نامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان قم آورده‌اند از آن جایی که شهر قم، مقدس، شهر کریمه اهل بیت(ع) و پایگاه مراجع و علماست ولی جلوه‌های بدپوششی و بدحجابی مغایر با فرهنگ اصیل قم و ارزش‌های اسلامی مشاهده می‌شود و این معضل در برخی مناطق شهر کریمه و نه فقط در اطراف حرم تاثیر نامناسب بر امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده‌ها خصوصا جوانان گذاشته است.

آیت‌الله مکارم تاکید کرد: مسئله بدحجابی و بی حجابی فقط تکلیف شرعی نیست و مسئله‌ای اجتماعی از جهات مختلف است و نتایج بسیار بدی مانند متلاشی شدن خانواده، ارتباطات نامشروع، بی سرپرستی بچه‌ها و ارتکاب جنایات را به دنبال دارد.

دولت از خودش شروع کند

وی افزود: مسئولان حجاب را به عنوان مسئله‌ای امنیتی اجتماعی، قضائی و واقعی مربوط به همه جامعه حساب کنند و تنها خیال نکنند یک دستور شرعی است که به آن عمل نمی‌شود.دولت می‌تواند از ادارات و کارمندان خود کار را شروع کند و از آنان بخواهد محجبه باشند و این کار نیاز به دعوا، تعزیرات و پرونده‌های قضائی هم ندارد که متاسفانه نسبت به این مسئله برخی بی‌توجه و یا کم توجه هستند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.