Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 424
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2018 - 17:38 |

اذعان ترامپ به امکان شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای

شما می‌دانید چه کاری باید انجام دهید، می‌دانید من در کل زندگی‌ام چه چیزی را می‌گویم؟ درباره آن نگران نباشید، من آن را حل خواهم کرد. آیا این معنی می‌دهد؟ من آن را حل خواهم کرد.
اذعان ترامپ به امکان شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای

اذعان ترامپ به امکان شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌هایی اذعان کرد که جمهوری‌خواهان ممکن است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در چند روز دیگر (سه‌شنبه) شکست خورده و احتمالا کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست بدهند.

به گزارش مشهدنیوز و به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در تجمعی در ایالت وست ویرجینیا از بابت اینکه احتمال سر و کار داشتن با اکثریت دموکرات بعد از انتخابات میان دوره‌ای کنگره وجود دارد، اظهار ناراحتی کرد، اما در عین حال تلاش کرد تا حامیانش را آرام‌ کند.

رئیس جمهور آمریکا درباره شانس پیروزی دموکرات‌ها برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این اتفاق می‌تواند بیفتد. ما خیلی خوب داریم کار می‌کنیم و در سنا واقعا خوب کار می‌کنیم اما ممکن است این اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: شما می‌دانید چه کاری باید انجام دهید، می‌دانید من در کل زندگی‌ام چه چیزی را می‌گویم؟ درباره آن نگران نباشید، من آن را حل خواهم کرد. آیا این معنی می‌دهد؟ من آن را حل خواهم کرد.

این اذعان کم سابقه ترامپ به چنین احتمالی در حالی مطرح می‌شود که پیش بینی کننده‌های انتخابات می‌گویند دموکرات‌ها شانس خوبی در پیروز شدن برای مجلس نمایندگان آمریکا دارند و جمهوری‌خواهان در موضعی هستند که می‌توانند کنترل مجلس سنا را حفظ کنند.

دموکرات‌ها برای بازپس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان نیاز دارند که 23 کرسی دیگر ببرند و برخی پایگاه‌های پیش بینی کننده انتخابات از پیروزی دموکرات‌ها در رقابت برای مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرده‌اند.

ترامپ پیش از این گفته بود که او در صورت شکست جمهوری خواهان هیچ مسئولیتی نخواهد داشت زیرا نمی‌تواند برای هر کاندیدای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در تجمعات شرکت کند.

ترامپ گفت: من نمی‌گویم دموکرات‌ها نمی‌توانند پیروز شوند. شاید آن‌ها رقابت‌های زیادی دارند و من نمی‌توانم هر جایی بروم.

ترامپ همچنین در صحبت‌های قبل از آن نیز گفته بود که جمهوری‌خواهان در رقابت‌های مربوط به مجلس نمایندگان آمریکا وضعیت خیلی خوبی دارند، اما او نسبت به رقابت برای سنا خوشبین‌تر است.

ترامپ روز پنجشنبه گفت: مشکل مربوط به مجلس نمایندگان این است که تعداد افراد خیلی زیادی وجود دارند. من دوست دارم که برای تک تک آن‌ها در تجمعات حضور پیدا کنم، اما تعداد این افراد خیلی زیاد است.

این صحبت‌های ترامپ در حالی مطرح شدکه او در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در روز سه شنبه تلاش کرده تا حضور گسترده‌تری در کمپین انتخاباتی داشته باشد و در همین راستا به ایندیانا، مونتانا، فلوریدا، جورجیا، تنسی، اوهایو و میسوری خواهد رفت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.