Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 12193
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 فوریه 2021 - 10:07 |
رسانه‌های آمریکایی با تشریح دلایل اصلی افزایش میزان فوتی‌ها در این کشور، اذعان کردند آمریکا در مهار کرونا ضعیف عمل کرده است.

اذعان رسانه‌های آمریکایی به عملکرد ضعیف این کشور در مهار کرونا

تنها چند ماه پس از گزارش اولین موارد کووید-۱۹، آمریکا به کانون جهانی بحران تبدیل شد. تمام ۵۰ ایالت این کشور، در همان ابتدای شیوع ویروس مواردی از ابتلا به کرونا را گزارش کردند. آمریکا در حال حاضر  ۲۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۷۰ مبتلا و بیش از ۴۹۷ هزار مورد فوتی دارد و […]

اذعان رسانه‌های آمریکایی به عملکرد ضعیف این کشور در مهار کرونا

تنها چند ماه پس از گزارش اولین موارد کووید-۱۹، آمریکا به کانون جهانی بحران تبدیل شد. تمام ۵۰ ایالت این کشور، در همان ابتدای شیوع ویروس مواردی از ابتلا به کرونا را گزارش کردند.

آمریکا در حال حاضر  ۲۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۷۰ مبتلا و بیش از ۴۹۷ هزار مورد فوتی دارد و بیشتر مردم این کشور درگیر یک فاجعه هستند. در مطالعه‌ای که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داده شد که این کشور تا چه اندازه در کنترل کووید-۱۹ ضعیف عمل کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد در حالی که بسیاری از کشور‌ها توانسته‌اند به مرور زمان میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را به شدت کاهش دهند، آمار تلفات کرونایی در آمریکا همچنان رو به بالاست و با توجه به میزان درآمد بالای آمریکا، سطح فوتی و ابتلا در این کشور، بالاتر از ۱۸ کشور دیگر جهان است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، عوامل مختلفی می‌تواند باعث مرگ و میر بالا در آمریکا از جمله ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و واکنش غیرمتمرکز و غیرمتعارف دولت این کشور به بیماری همه گیر به عنوان نمونه‌های احتمالی باشد.

تاثیر انحطاط دموکراسی و ظهور خودکامگی در آمریکا بر افزایش تلفات کرونایی

سی ان ان در گزارشی تفصیلی می‌نویسد: امروز در آمریکا در حال درک این موضوع هستیم که چگونه ۴۰ سال ایدئولوژی متمایل به نابودی در دولت ما در واشنگتن، قدرت مرکزی را فرسوده کرده است. آن هم درست در زمانی که می‌توانستیم بیشترین استفاده را از آن برای ارائه پاسخ منسجم به کووید-۱۹ داشته باشیم، این برای آینده دموکراسی ما به چه معناست؟ خطر بالقوه با افزایش کنترل مرکزی همیشه این بوده است که جای خود را به انحطاط دموکراسی و ظهور خودکامگی بدهد. در طول تاریخ، موارد اضطراری مربوط به قحطی، آفت و جنگ دریچه‌ای برای خودکامگان احتمالی فراهم کرده است تا بتوانند خود را مطرح کرده، نهاد‌های قدرتمند مرکزی را ایجاد کنند و هرگونه مشاوره با مردم را کنار بگذارند. امروز از مجارستان تا کامبوج، مستبدین امیدوارند که همه گیری فعلی دقیقا همین نتیجه را ایجاد کند.

 

سی ان ان برای بررسی آنچه تاریخ در مورد این احتمال می‌گوید، به تشریح چگونگی شکل‌گیری حکومت پروس پرداخت: قبل از جنگ سی ساله (۱۶۱۸-۱۶۴۸) که خشونت، قحطی و آفت را گسترش داد، حکومت در پروس شبیه بسیاری از مناطق دیگر اروپای غربی بود. مجالس نمایندگی وجود داشت که قدرت حاکمان را بررسی می‌کردند و شهر‌ها دارای درجه‌ای از خودمختاری بودند. این دموکراسی آنگونه که امروز می‌بینیم، نبوده و فاصله‌ای با نوع خودکامگی متمرکز نداشت. بحران جنگ سی ساله فرصتی برای حاکمان پروس جهت ایجاد شکل جدیدی از دولت بوروکراتیک متمرکز فراهم کرد که هرگونه نیاز به مشورت با مردم یا نمایندگان آن‌ها را کنار بگذارد. در نهایت پروس به دست شورای کنترل متفقین در ۲۵ فوریه ۱۹۴۷ در پی شکست آلمان در جنگ جهانی دوم سقوط کرد.

سی ان ان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تجربه پروس نشان می‌دهد اگر آمریکا نهاد‌های مرکزی دولت خود را تقویت کند، اتفاق غیرقابل جبرانی برای این کشور می‌افتد، می‌نویسد: خیر،کووید-۱۹ در بدترین حالت بسیار کمتر از جنگ سی ساله مخرب خواهد بود، اما عامل عمیق‌تری نیز وجود دارد که در همان جهت فشار می‌آورد. به نظر نمی‌رسد آمریکا بتواند در مسیر مثبتی قرار گیرد که در آن دموکراسی حفظ شده و نهاد‌های مرکز ایالتی واکنش بهتری به بحران پیش آمده و مقابله با آن داشته باشند.

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها اهتمامی به رعایت اصول بهداشتی ندارند

از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به طور منظم هنگام حضور در اجتماعات خصوصی (جمع‌های خانوادگی و دوستانه) از ماسک استفاده نمی‌کنند، این در حالی است که مقامات بهداشتی این کشور بار‌ها هشدار داده‌اند که اجتماعات می‌تواند وضعیت را بدتر کند. این شرایط در حالی نگران کننده می‌شود که آمار ابتلا و مرگ و میر در آمریکا هر لحظه در حال افزایش است و روزانه تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در بیمارستان‌ها بستری شده و سپس جان خود را از دست می‌دهند.

طبق اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، در حال حاضر تعداد جانباختگان کرونا در آمریکا نزدیک به نیم میلیون بوده و همچنان در حال افزایش است. محققان در پاریس و وین دریافتند اقدامات سختگیرانه مانند ممنوعیت اجتماعات کوچک و تعطیلی مدارس از جمله موثرترین راهکار‌ها برای کاهش انتقال ویروس است. آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، پیش بینی کرده بود که ایالات متحده با بسیاری از آسیب‌ها در پاییز و زمستان مواجه خواهد شد و نباید موقعیت ضعیف‌تری داشته باشد.

آمریکایی‌ها معتقدند استفاده از ماسک ناقض آزادی انتخاب آن‌هاست 

در اوایل ماه آوریل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی به آمریکایی‌ها توصیه کرد در مکان‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی در آن‌ها دشوار است از ماسک استفاده کنند. ایالت‌های مختلف از جمله دلاور، نیویورک، ویرجینیا و ایلینوی از شهروندان خواستند در مکان‌های عمومی ماسک بزنند. واشنگتن نیز به آن لیست پیوست. با وجود اینکه شواهد نشان داده است که استفاده از ماسک در اجتماعات می‌تواند تا حد زیادی انتقال ویروس را کم کند، اما بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند اجبار استفاده از ماسک، آزادی انتخاب آن‌ها را نقض می‌کند از این رو از دستورات سرپیچی کرده و از استفاده از ماسک امتناع می‎ورزند؛ تا آنجا که جروم آدامز، جراح عمومی در واکنش به این تفکر شهروندان آمریکایی در پیامی توئیتری می‌نویسد: «برخی احساس می‌کنند استفاده از ماسک  آزادی انتخاب آن‌ها را نقض می‌کند در حالی که اگر افراد بیشتری از ماسک استفاده کنند، آزادی بیشتری برای بیرون رفتن خواهیم داشت».

کرونا در آمریکا

شبکه رادیویی ان پی آر نیز در مطلبی می‌نویسد: به طور کلی مرگ و میر در آمریکا ۸۵ ٪ بیشتر از مکان‌هایی مانند آلمان، رژیم صهیونیستی و دانمارک است. میزان فوتی‌ها در این کشور حتی از سوئد هم ۲۹% بیشتر است که برای مدتی طولانی همه چیز را نادیده گرفت و از اعمال محدودیت‌های شدید اجتماعی خودداری کرد و هرگز وارد قرنطینه نشد؛ آمریکا حتی اگر راه سوئد را دنبال کرده و هیچ کاری نکند باز هم ۲۹% بیشتر از آنچه باید تلفات کرونایی داشته است.

بر اساس گزارش ان پی آر، حتی با نگاهی دقیق به مرگ‌های تایید شده کووید-۱۹ در آمریکا، تعداد افرادی که از ۱۰ مه در حال مرگ هستند، به طور متوسط ۵۰% بیشتر از هر کشور دیگر در حال مطالعه است؛ علاوه بر این میزان مرگ و میر در آمریکا بسیار بالاتر از هر جای دیگر است

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.