Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 4796
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 07 آگوست 2019 - 13:52 |

ارتش سوریه حملات در حومه ادلب را ناکام گذاشت/ تسلط ارتش بر روستای الاربعین

ارتش سوریه حملات در حومه ادلب را ناکام گذاشت/ تسلط ارتش بر روستای الاربعین ارتش سوریه همزمان با از سرگیری عملیات نظامی خود در منطقه ادلب، تلاش گروه “سربازان قفقاز” را برای آغاز حملات گسترده در راستای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماة و حومه جنوبی ادلب ناکام گذاشت. به گزارش مشهدنیوز، به نقل […]

ارتش سوریه حملات در حومه ادلب را ناکام گذاشت/ تسلط ارتش بر روستای الاربعین

ارتش سوریه حملات در حومه ادلب را ناکام گذاشت/ تسلط ارتش بر روستای الاربعین

ارتش سوریه همزمان با از سرگیری عملیات نظامی خود در منطقه ادلب، تلاش گروه “سربازان قفقاز” را برای آغاز حملات گسترده در راستای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماة و حومه جنوبی ادلب ناکام گذاشت.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به گروه “سربازان قفقاز” در محور غربی شهرک ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب شدت گرفت.

به گفته یک منبع میدانی در جبهه حومه جنوب شرقی ادلب، نیروهای ارتش سوریه کاروان‌های مسلح سربازان قفقاز را رصد کردند که در حال پیشروی به سمت پایگاه‌های این ارتش جهت حمله به آن بودند. به دنبال این امر نیروهای ارتش با توپخانه و موشک این کاروان‌ها و نیروها را مورد هدف قرار دادند. در این درگیری‌ها چند تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی و برخی از تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.

به گفته این منبع، تلاش گروه سربازان قفقاز برای کاهش فشاری بود که پیشروی نیروهای سوریه در حومه شمالی حماة آن را ایجاد می‌کند و تاکنون منجر به آزادسازی شهرک استراتژیک الاربعین شده است. آزادسازی این شهرک زمینه را برای حمله به شهرک‌های کفرزیتا، اللطامنه و الزکات هموار می‌کند که از بارزترین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در حومه حماة و از قوی‌ترین خطوط دفاعی آن‌ها در منطقه به شمار می‌روند.

گروه سربازان قفقاز شامل نیروهای تندرو از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن هستند و تعداد آن‌ها چند هزار تن برآورد شده که اواخر ۲۰۱۲ و اوایل ۲۰۱۳ به همراه خانواده‌های خود وارد سوریه شده و یک گروه نظامی مستقل تشکیل دادند.

المیادین نیز گزارش داد، ارتش سوریه حمله گروه‌های تندرو به محور الزکات حصرایا در حومه شمالی حماة را ناکام گذاشت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.