۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 8490
  پرینتخانه » گردشگری و میراث تاریخ انتشار : 14 فوریه 2020 - 15:03 |

از قبای ترکمنی تا کیمونوی کره‌ای در جشنواره مد و لباس فجر

از قبای ترکمنی تا کیمونوی کره‌ای در جشنواره مد و لباس فجر نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تمرکز روی نمادهای فرهنگی هنری گلستان و خراسان شمالی در حال برگزاری است؛ هر چند که فضا برای نمایش دیگر آثار ایرانی و حتی خارجی هم فراهم است. به گزارش مشهدنیوز، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس […]

از قبای ترکمنی تا کیمونوی کره‌ای در جشنواره مد و لباس فجر

از قبای ترکمنی تا کیمونوی کره‌ای در جشنواره مد و لباس فجر

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تمرکز روی نمادهای فرهنگی هنری گلستان و خراسان شمالی در حال برگزاری است؛ هر چند که فضا برای نمایش دیگر آثار ایرانی و حتی خارجی هم فراهم است.

به گزارش مشهدنیوز، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که با تمرکز روی نمادهای فرهنگی هنری استان گلستان و خراسان شمالی از روز گذشته ۲۴ بهمن کار خود را در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز کرده تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره علاوه بر نمایش لباس، کیف، کفش و شال و روسری‌های ایرانی، نمونه لباس‌هایی از کشورهای افغانستان، آذربایجان، اندونزی، رومانی، هندوستان و کره جنوبی به معرض نمایش گذاشته شده است.

61569476

61569474

در این نمایشگاه ۲۷ ویترین تحت عنوان ویترین ملی به لباس‌های ۱۰۰ درصد ایرانی اختصاص داده شده است که در این بخش از کت و شلوار و لباس نامزدی تا لباس مجلسی و بیرونی می‌توان نمونه‌هایی پیدا کرد.

همچنین از بین ۱۵۰۰ تصویرسازی مد و لباس که به دبیرخانه ارسال شده بود، ۷۸ اثر به نمایش گذاشته شده است که تعدادی از طراحان این تصاویر با حضور در نمایشگاه در کنار آثار خود عکس یادگاری می‌گیرند.

61569473

61569472

افزون بر این، برخی نهادهای خصوصی و دانشگاهی که اقدام به برگزاری جشنواره‌های مد و لباس می‌کنند، در این جشنواره حضور داشتند. از این طریق فرصت ثبت نام برای علاقه مندان حوزه طراحی پارچه و لباس و دوخت فراهم می شود که جشنواره‌های دیبا، تن پوش و مدآفرین از جمله این جشنواره‌ها هستند.

61569479

61569478

در جشنواره امسال مد و لباس، مراکز و موسسات آموزش طراحی، الگوسازی، دوخت، چاپ و نقاشی روی پارچه و … فرصت معرفی و تبلیغ آموزشگاه خود و ثبت نام کارآموزان جدید را یافتند.‌ حضور زنان فعال در حوزه طراحی و دوخت لباس از جمله بخش‌های جذاب این نمایشگاه است که بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت غرفه خود جذب می‌کند.

در این میان یکی از چهره‌های مشهور دوخت سعی داشت با نمایش مانتوها و لباس‌های مجلسی دوخته شده، بازدیدکنندگان را راضی به خرید بسته‌های آموزشی کند. او همچنین در خلال تبلیغ هایش سعی داشت برخی فوت و فن دوخت درست و دقیق یقه‌های لباس و … را به خیاطان بازدیدکننده آموزش دهد.

61569488

دانشگاه‌ها ، دانشکده‌ها و انجمن‌های علمی فعال در حوزه های نساجی، طراحی و دوخت لباس هم در نهمین جشنواره مد و لباس فجر حضور دارند و آثار خود را به نمایش گذاشته اند.

حضور واردکنندگان و فروشندگان چاپ طرح روی پارچه و خدمات مربوط به آن و همچنین شرکت‌های چاپ بروشور، لیبل لباس و انواع چرخ و مانکن از دیگر حاضران نمایشگاه مد و لباس هستند. افزون بر این مجلات و کتاب‌های مربوط به حوزه دوخت و طراحی مد و لباس غرفه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

61569481

حضور جوانان هنرمند که کار نقاشی روی پارچه انجام می دهند و مزون داران لباس عروس از دیگر جاذبه‌های نمایشگاه مد و لباس امسال است. علاقه‌مندان به حوزه مد و لباس فرصت این را دارند که از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به نمایشگاه مراجعه کنند.
یکی از بخش های هیجان انگیز جشنواره مد و لباس امسال، برگزاری مسابقه بین خیاطان مختلف است که در یکی از سالن ها با حضور ناظران رقابت برگزار می‌شود.

فروش پارچه‌های با کیفیت ایرانی هم کمابیش در برخی غرفه ها از جمله غرفه استان گلستان مشاهده می شود.

61569484

61569486

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.