۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 7884
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 15 ژانویه 2020 - 23:02 |
تداوم عملیات امدادی از طریق بالگرد در هرمزگان؛

استاندار هرمزگان: تردد زمینی در برخی مناطق میسر نیست

تداوم عملیات امدادی از طریق بالگرد در هرمزگان؛ استاندار هرمزگان: تردد زمینی در برخی مناطق میسر نیست ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد شرایط خاصی را اکنون سپری می‌کنند، اظهار کرد: امروز و فردا نیز همچنان عملیات امدادی خود را از طریق بالگرد ادامه خواهیم داد و تمامی اکیپ‌های امدادی نیز […]

استاندار هرمزگان: تردد زمینی در برخی مناطق میسر نیست

تداوم عملیات امدادی از طریق بالگرد در هرمزگان؛

استاندار هرمزگان: تردد زمینی در برخی مناطق میسر نیست

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد شرایط خاصی را اکنون سپری می‌کنند، اظهار کرد: امروز و فردا نیز همچنان عملیات امدادی خود را از طریق بالگرد ادامه خواهیم داد و تمامی اکیپ‌های امدادی نیز در حالت آماده‌باش و فعال هستند.

به گزارش مشهدنیوز، فریدون همتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده هرمزگان، افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد دو مرحله بارندگی وسیع در سطح استان بودیم که میزان بارهای بی‌سابقه‌ای را رقم زد.

وی با بیان اینکه ۲۷ و ۲۸ آذر نخستین مرحله بارندگی رخ داد که دو شهرستان بستک و پارسیان با بارش‌های به ترتیب ۲۳۰ و ۲۱۳ میلیمتر با آن درگیر بودند، اظهار کرد: در آن مرحله با کمک تمامی مجموعه استان هرمزگان توانستیم فضا را به‌خوبی مدیریت کرده و سریعاً مشکلات برطرف شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در بارندگی ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه تمامی استان هرمزگان درگیر بارش الهی شدند، اضافه کرد: ۷۲ هزار کیلومترمربع در هرمزگان نیز در این موضوع درگیر بودند و شاهد بارندگی‌هایی بودیم که شاید هر هزار سال یک‌بار رخ دهد.

وی ادامه داد: شدت بارندگی‌ها به حدی بود که قشم با ۲۱۵ میلیمتر و بندرعباس با ۱۶۵ میلیمتر نیز رکوردهای بی‌نظیری از خود برجای گذاشتند که در سه ساعت شاهد بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی بودیم.

همتی با بیان اینکه ستاد مقابله با بحران استان هرمزگان به دلیل پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان هرمزگان پیش از بارندگی آمادگی مناسبی داشت، اظهار کرد: امکانات لازم برای مقابله با بحران مهیا و تقسیم‌کار موردنیاز صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای بارندگی به دلیل مواج بودن و تعطیلی بنادر امکان تردد دریایی برقرار نبود، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ماشین‌آلات بخش خصوصی را به کار گرفتیم تا بتوانیم به مدد مناطق سیل‌زده بشتابیم.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه و ارتش، سپاه امام سجاد(ع)، نیروی انتظامی و تمامی نیروهای امدادی نیز در این مدت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۶۰۰ میلیون مترمکعب در این مدت آب ذخیره کردیم و ۸ هزار سازه آبخیزداری استان هرمزگان ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب را در خود جای‌داده است و ۵ سد استان هرمزگان در حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب در خود ذخیره کرده است این در حالی است که در سال آبی ۹۷-۹۸ به دلیل خشک‌سالی‌های متوالی شاهد تنش آبی بودیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در این بارندگی‌های اخیر شاهد آب‌گرفتگی بیش از یک هزار خانه روستایی بودیم که برخی از آن‌ها تمامی امکانات و لوازم منازلشان از بین رفته است.

همتی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن حجم آب رودخانه‌ها امکان تردد زمینی در برخی مناطق میسر نیست و به‌ناچار با بالگرد توانستیم امکانات موردنیاز را جابه‌جا کنیم، اضافه کرد: ارتباط بیش از ۱۰۰ روستا قطع و امکان تردد میسر نیست و در زمینه تردد و جابجایی امکانات تنها می‌توان از بالگرد بهره برد.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاها تخلیه و در کمپ‌های از قبل تدارک دیده‌شده اسکان داده‌ایم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت صورت گرفته تلفات جانی رخ نداد جز یک مورد که آن فرد با بی‌احتیاطی در شرایط نامساعد با موتورسیکلت به رودخانه رفته بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد شرایط خاصی را اکنون سپری می‌کنند، افزود: تأسیسات آب، برق و تلفن نیز اکنون دچار آسیب شده است و پل‌های بسیاری دچار خسارت شده و شدت آب ۱۵ پل مهم ارتباطی روستایی نیز را با خود برده است.

وی ادامه داد: امروز و فردا نیز همچنان عملیات امدادی خود را از طریق بالگرد ادامه خواهیم داد و تمامی اکیپ‌های امدادی نیز در حالت آماده‌باش و فعال هستند.

همتی در پایان با اشاره به اینکه بسیج برای برآورد خسارت‌ها نیز گام بعدی است که با مساعد شدن شرایط نیز در دستور کار قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در بارندگی‌های اخیر هرمزگان نیز در پهنه ۷۲ هزار کیلومترمربعی استان از ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر نیز آب روی زمین ارتفاع داشت که نشان‌دهنده حجم بالای بارندگی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.