Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 1670
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, ویژه تاریخ انتشار : 27 دسامبر 2018 - 12:13 |

استمرار خدمت مدیران مدارس در سال آینده، مشروط شد

وزیر آموزش و پرورش از طراحی دوره‌ای برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: اگر در شهریور ۹۸ مدیری گواهی مراقبت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان را دریافت نکرده باشد، امکان استمرار خدمت نخواهد داشت. سلامت و بهداشت و ایمنی دانش‌آموزان خط قرمز ماست. به گزارش مشهدنیوز،  سیدمحمد بطحایی در مراسم تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله […]

استمرار خدمت مدیران مدارس در سال آینده، مشروط شد

وزیر آموزش و پرورش از طراحی دوره‌ای برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: اگر در شهریور ۹۸ مدیری گواهی مراقبت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان را دریافت نکرده باشد، امکان استمرار خدمت نخواهد داشت. سلامت و بهداشت و ایمنی دانش‌آموزان خط قرمز ماست.

به گزارش مشهدنیوز،  سیدمحمد بطحایی در مراسم تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه که در هتل ارم برگزار شد، با بیان اینکه راه افتادن مدارس در آن شرایط در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، دمیدن روح امید برای مردم زلزله‌زده بود، گفت: آمد و شد بچه‌ها به مدرسه آغازی برای زندگی مجدد در مناطق زلزله‌زده بود.

وی افزود: حضور کودکان در کوچه‌ها و حیاط مدرسه یکبار دیگر امید را در دل اندوهگین مردم زنده کرد و کاری که خیرین کردند فقط ساخت مدرسه نبود، بلکه دمیدن روح امید بود و باید از تک‌تک آنها برای احساس مسئولیت اجتماعی و نوع‌دوستی سپاسگزاری کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما در دوره آموزش و پرورش عمومی آن است که کودکان و نوجوانان ما زندگی کردن را در محیط مدرسه تمرین کنند و مدرسه کارگاهی برای تمرین زندگی باشد، اظهار کرد: بچه‌ها در مدرسه با هم بودن، صبوری، تحمل، مدارا و بردباری را تمرین می‌کنند و ده‌ها هدف تربیتی دیگر که برخی را به دلایلی فراموش کرده‌ایم.

بطحایی افزود: همکارانم در آموزش و پرورش تلاش می‌کنند تا به مسیر اصلی برگردند و محیطی را فراهم کنند که دانش‌آموزان خودشان را برای زندگی پرفراز و نشیب فردای خود آماده کنند.

وی با بیان اینکه بسیار تلاش شده تا فضاهای آموزشی و پرورشی محیطی مطلوب باشند گفت: با اینحال همچنان مدارس ناایمنی داریم که دانش آموزان امکانات لازمرا برای تمرین زندگی در آنجا در اختیار ندارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یک سوم مدارس ما نیازمند نوسازی و تخریب و بازسازی‌اند. این عدد ۱۲ سال پیش ۷۰ درصد بود که امروز به همت دولت و خیرین به ۳۰ درصد کاهش یافته است. اگر کمک و مساعدت خیرین نباشد و فقط به بودجه عمومی دولت متکی باشیم قطعا با سرعت پیش نمی‌رویم.

بطحایی همچنین به حادثه اخیر مدرسه‌ای در زاهدان اشاره کرد و با بیان اینکه این حادثه به دل همه را به درد آورد، گفت: وجود فضا و بخاری ناایمن باعث شد چهار فرشته کوچک را از دست بدهیم؛ هرچند مدرسه فاقد مجوز بود و بدون اجازه آموزش و پرورش راه افتاده بود، با این‌حال همه باید احساس مسئولیت کنیم.

وی تاکید کرد: باید یکبار برای همیشه پویش و کمپینی راه بیافتد و وسایل غیرایمن را در مدارس جمع کنیم که با حمایت دولت و نمایندگان مجلس و خیرین حتما امکان‌پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار کلاس درس با وسایل گرمایشی غیرایمن داریم گفت: در هفت ماهه اول سال نه تنها همه اعتبارات عمرانی ما تامین شد ۱۳ درصد تخصیص بیشتر هم داده شد. امکانات خزانه اجازه نمی‌دهد تا در یکی دوسال اینده مشکل وسایل گرمایشی را بطور کامل حل کنیم. این امر نیارمند همت بلندی است که امیدواریم با کمک خیرین محقق شود.

بطحایی ادامه داد: البته همه‌چیز بودجه نیست و روندهای مدیریتی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی در حال اصلاح است. دوره‌ای را برای مدیران مدارس طراحی کردیم که همه مدیران مکلف به حضور در آن هستند و مربوط به مراقبت و سلامت بهداشت است.

وی افزود: اگر در شهریور ۹۸ مدیری گواهی مراقبت از سلامت و بهداشت دانش آموزان را دریافت نکرده باشد امکان استمرار خدمت نخواهد داشت. سلامت و بهداشت و ایمنی دانش آموزان خط قرمز ماست.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.