۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 7078
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 دسامبر 2019 - 14:07 |

اعتراضات خشونت‌بار در دهلی‌نو علیه قانون جدید شهروندی

اعتراضات خشونت‌بار در دهلی‌نو علیه قانون جدید شهروندی امروز (سه‌شنبه) بار دیگر درگیری‌هایی میان هزاران تن از معترضان و پلیس هند در دهلی‌نو به وقوع پیوست؛ خشونت‌های جدید در اعتراض به قانون جدیدی است که به مسلمانان از کشورهای همسایه شهروندی اعطا نمی‌کند. به گزارش مشهدنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند می‌گوید […]

اعتراضات خشونت‌بار در دهلی‌نو علیه قانون جدید شهروندی

امروز (سه‌شنبه) بار دیگر درگیری‌هایی میان هزاران تن از معترضان و پلیس هند در دهلی‌نو به وقوع پیوست؛ خشونت‌های جدید در اعتراض به قانون جدیدی است که به مسلمانان از کشورهای همسایه شهروندی اعطا نمی‌کند.

به گزارش مشهدنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند می‌گوید این قانون جدید به اقلیت‌های مذهبی از جمله هندوها و مسیحیان که در بنگلادش،‌ پاکستان و افغانستان تحت فشار قرار دارند،‌ مسیری برای کسب شهروندی ارائه می‌کند. اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود و منتقدان تاکید دارند که همین مساله بنیادهای سکولار هند را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

پلیس هند در بخش سیلامپور جدید پایتخت معترضانی که سنگ پرتاب می‌کردند، با ایجاد موانعی عقب راندند. یک شاهد به رویترز گفت، دست‌کم دو پلیس مجروح شدند. یکی از معترضان گفت: «این یک اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه لایحه شهروندی بود…اما از کنترل خارج شد.»

خودروهایی آسیب دیدند، خیابان‌ها مملو از سنگ شده و دود حاصل از آتش‌ معترضان به هوا برخاسته است. همچنان تردیدهای زیادی درباره موضع دولت به رهبری حزب ناسیونالیست هندوی مودی در قبال مسلمانان هند که ۱۴ درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، وجود دارد.

61514233

روز یکشنبه هم دانشجویان جامعه ملی اسلامی هند تجمعی برگزار کردند که در جریان آن دست‌کم ۱۰۰ تن مجروح شدند. پلیس برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد. مودی امروز در یک گردهمایی گفت، رقبای سیاسی او برای گمراه کردن دانشجویان و دیگران و تحریک به خشونت تلاش می‌کنند. او تاکید کرد: ‌«این سیاست چریکی است، آن‌ها باید از این کار دست بردارند.»

دانشجویان معترض یکشنبه سه اتوبوس را به آتش کشیده و پلیس هم با گلوله مشقی و گاز اشک‌آور پاسخ داد. تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد افسران پلیس به دنبال معترضان غیر مسلح کرده و آن‌ها را با باتوم‌ هدف ضرب و شتم قرار دادند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.