۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 8273
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 04 فوریه 2020 - 13:48 |

امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه/ تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه

امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه/ تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه ارتش ترکیه و مزدوران تروریست آن با ادامه نقض یادداشت تفاهم سوچی، به تعدادی روستا و پایگاه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه شهرک تل تمر و منطقه عین عیسی یورش بردند، از آن سو، […]

امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه/ تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه

ارتش ترکیه و مزدوران تروریست آن با ادامه نقض یادداشت تفاهم سوچی، به تعدادی روستا و پایگاه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه شهرک تل تمر و منطقه عین عیسی یورش بردند، از آن سو، نیروهای ارتش آمریکا منطقه جدیدی در حومه حسکه را با هدف ساخت یک پایگاه نظامی جدید به صورت غیرقانونی تصرف کردند.

به گزارش مشهدنیوز، نقل از خبرگزاری هاوار وابسته به کردهای سوریه، روستای ام‌الکیف در حومه  تل تمر هدف بمباران شدید ارتش ترکیه و مزدوران آن قرار گرفت، مزدوران مستقر در روستای الریحانیه نیز خانه‌های روستاییان را به آتش کشیدند.

همزمان با این حمله شدید، ارتش ترکیه و مزدوران آن بر تحرکات خود افزوده و نیروهای خود را در چند روستا در حومه تل تمر گرد آوردند و تعداد زیادی خودروی زرهی و سلاح سنگین در روستاهای دبسه، بقره، تپه الشهید دلشیر و عامریه به همراه تعداد زیادی مزدور مشاهده شده و بلدوزرها حفر چاله‌هایی را آغاز کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر از حمله راکتی شدید ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در اطراف عین عیسی در حومه شمالی رقه خبر داده بود. این مرکز در گزارش خود اشاره‌ای به تلفات جانی این حمله نکرده بود.

خبرگزاری هاوار گزارش داد، ارتش اشغالگر ترکیه اطراف عین عیسی و تیپ ۹۳ را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد و در این حمله بخش شمال غربی آزادراه ام4 (جاده حلب – لاذقیه) هدف قرار گرفته و چند خمپاره نیز در اطراف پایگاه تیپ ۹۳ ارتش سوریه واقع در جنوب عین عیسی فرود آمدند، همچنین روستای الخالدیه واقع در چهار کیلومتری شمال غرب عین عیسی در این حمله هدف قرار گرفت. با افزایش تنش‌ها میان دو طرف، ارتش ترکیه از گشت‌زنی مشترک با پلیس نظامی روسیه در شرق شهر عین العرب (کوبانی) خودداری کرد.

هاوار افزود: خودداری ترکیه از گشت‌زنی پس از حمله ارتش سوریه به نیروهای ارتش این کشور و کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان ترکیه‌ای انجام شد.

طبق گزارش هاوار، شش دستگاه خودروی زرهی روسیه به همراه دو فروند بالگرد جنگی در مرزهای شرقی عین العرب در روستای غریب بیش از یک ساعت منتظر ورود خودروهای زرهی ترکیه به خاک سوریه جهت آغاز گشت‌زنی بودند اما فرماندهان نظامی ترکیه به طرف‌های روس اعلام کردند که گشت را انجام نمی‌دهند. در ادامه خودروهای زرهی روسیه به پایگاه‌های خود در عین العرب بازگشتند.

به گفته برخی منابع خبرگزاری هاوار، فرماندهی مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) نشستی برای بررسی تحولات اخیر در سوریه و حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به ادلب و نیز گشت‌های مشترک با ترکیه در شمال و شرق سوریه برگزار کرد.

پایگاه خبری العربی الجدید قطر به نقل از برخی منابع نزدیک به نیروهای قسد نیز اعلام کرد، نیروهای آمریکایی کنترل منطقه‌ای به وسعت ۱۱۰ دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ متر مربع) در حد فاصل قامشلی-عامودا در حومه شمالی حسکه را به دست گرفتند.

منابع یاد شده افزودند، نیروهای آمریکایی همانگونه که در سایر اراضی که پایگاه‌های نظامی را با پوشش ائتلاف ضد داعش احداث کردند، مبلغی به مالکان این اراضی پرداخت کردند.

آنها در ادامه گفتند، منطقه یاد شده حدود ۱۰ کیلومتر با مرزهای سوریه-ترکیه فاصله داشته و در نزدیکی منطقه هیمو در غرب قامشلی قرار دارد.

همچنین منابع مذکور گفتند: نیروهای اشغالگر آمریکایی در هیمو در کنار نیروهای قسد مستقر هستند، نیروهای قسد در این منطقه یک زندان برای اعضای خطرناک داعش داشته و سازمان اطلاعات آمریکا در حال انجام تحقیقات از آنهاست.

به گفته این منابع، هدف از کنترل بر این منطقه و احداث پایگاه در آنجا، محاصره نفوذ روسیه است که پس از آنکه فرودگاه قامشلی را به پایگاه نظامی خود تبدیل کرد، این نفوذ در قامشلی در حال گسترش است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.