۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 8264
  پرینتخانه » سینما تاریخ انتشار : 04 فوریه 2020 - 13:43 |
مسئول ستاد شمارش آرای مردمی فیلم فجر مطرح کرد:

انتشار رده‌بندی فیلم‌ها را توصیه نمی‌کنیم / رصد همه چیز در آرای مردمی فجر

مسئول ستاد شمارش آرای مردمی فیلم فجر مطرح کرد: انتشار رده‌بندی فیلم‌ها را توصیه نمی‌کنیم / رصد همه چیز در آرای مردمی فجر مسئول ستاد شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: اگر تمام صاحبان فیلم‌های جشنواره متقاضی باشند می‌توانیم جایگاه آثارشان را در رده بندی رأی‌گیری به‌طور عمومی اعلام کنیم اگرچه این کار به […]

انتشار رده‌بندی فیلم‌ها را توصیه نمی‌کنیم / رصد همه چیز در آرای مردمی فجر

مسئول ستاد شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: اگر تمام صاحبان فیلم‌های جشنواره متقاضی باشند می‌توانیم جایگاه آثارشان را در رده بندی رأی‌گیری به‌طور عمومی اعلام کنیم اگرچه این کار به دلیل آسیب پذیری‌ای که برای فیلم‌های پایین‌تر می‌تواند داشته باشد، توصیه نمی‌شود.

به گزارش مشهدنیوز، علی آشتیانی پور درباره جزئیات نحوه رای گیری فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: ما تا شب گذشته یعنی پایان روز سوم جشنواره منتظر ماندیم تا همه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ وارد رقابت شوند و بتوانند دست کم یک بار روی پرده روند. به این ترتیب با اضافه شدن فیلم «پسر کشی» پرونده حضور ۲۲ فیلم در رقابت مردمی جشنواره بسته شد و دیگر هیچ فیلمی به این بخش اضافه نمی‌شود.
او در پاسخ به اینکه آیا «پسر کشی» که تازه روز سوم اضافه شده شرایط برابری با دیگر فیلم‌ها دارد؟ گفت: اتفاقاً به همین دلیل، سه روز اول جشنواره را بدون اعلام رای گیری پشت سر گذاشتیم تا به جدول متعادلی برسیم و همه فیلم ها در آن حضور داشته باشند.

وی اشاره کرد: امسال ۳۴ سالن در رای‌گیری مردمی حضور دارند که مخاطبان براساس کد بلیت خریداری شده با استفاده از اپلیکیشن می‌توانند در رای گیری شرکت کنند. زمان رای‌گیری هم از لحظه شروع فیلم تا چهار ساعت پس از آن انجام می‌شود، یعنی از لحظه شروع فیلم به مدت چهار ساعت زمان رای گیری خواهد بود که تمامی این اطلاعات در تیزرهای پیش از شروع فیلم به اطلاع مخاطبان می‌رسد.
آشتیانی پور گفت: بنابراین با توجه به مدت زمانی که برای رای گیری در نظر گرفته شده و این که آخرین سانس سینماها ۲۲:۳۰ است حدود ساعت ۳ نیمه شب شمارش آراء شروع می‌شود و تا نزدیکی های صبح ادامه پیدا میکند. بر این اساس امروز ۱۵ بهمن ماه ۱۰ فیلم از ۲۲ فیلمی که امتیاز بیشتری به دست آورده بودند معرفی شدند، اما معرفی این فیلم‌ها به این معنا نیست که فقط همین ۱۰ فیلم وارد رقابت شدند بلکه ممکن است برای فردا که ۹ فیلم معرفی خواهد شد یک فیلم جدیدی به چرخه رقابت اضافه شود که روز گذشته اصلاً در فهرست نبوده است.

به گفته وی سانس‌های فوق العاده شامل رای‌گیری نمی شوند ضمن اینکه در این کار چند فاکتور برای شمارش وجود دارد، از جمله موقعیت مکانی سالن، ظرفیت آن و نیز زمان سانس نمایش فیلم، چون قطعاً ساعت ۱۵ با ۲۰ تفاوت دارد و تمام اینها به نحوی در جدول تنظیم شده تا عدالت برای همه فیلمها در نظر گرفته شود.

آشتیانیپور به تمام صاحبان فیلم‌ها اطمینان خاطر داد که با نهایت دقت و مراقبت شمارش آرا انجام می‌شود و هیچ گونه تاثیر پذیری از هیچ جایی در رای گیری وجود ندارد حتی امکان اینکه در گیشه با خرید بلیت‌های زیاد ارگانی اثر گذاری اتفاق بیفتد وجود ندارد چون همه چیز رصد میشود.

وی‌ همچنین اعلام کرد: ممکن است صاحبان آثار بخواهند بدانند جایگاه فیلم شان در رده بندی رای‌گیری کجاست. اگر تمام آنها متقاضی اطلاع از این امر باشند می‌توانیم آن را به طور عمومی اعلام کنیم ولی ممکن است در اکران تاثیرات منفی برای فیلمهایی که در ردیف‌های بالا نیستند داشته باشد به همین دلیل این را توصیه نمی کنیم اما تمام اطلاعات در خانه سینما حفظ می‌شود و بعد از پایان جشنواره می‌توانند از آن آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.