Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7449
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2019 - 14:04 |

برپایی جشن یهودی در برج خلیفه در امارات/ “دوست عزیز اسرائیل” عید حانوکا را در ریاض جشن گرفت

برپایی جشن یهودی در برج خلیفه در امارات/ “دوست عزیز اسرائیل” عید حانوکا را در ریاض جشن گرفت یک سایت عبری زبان از اقدام جدید امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ویدیویی از فعال عربستانی در حال روشن کردن شمع‌های حانوکا در ریاض منتشر کرد. به گزارش مشهدنیوز، روزنامه […]

برپایی جشن یهودی در برج خلیفه در امارات/ “دوست عزیز اسرائیل” عید حانوکا را در ریاض جشن گرفت

یک سایت عبری زبان از اقدام جدید امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ویدیویی از فعال عربستانی در حال روشن کردن شمع‌های حانوکا در ریاض منتشر کرد.

به گزارش مشهدنیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از سایت “اسرائیل به عربی” وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام جدید امارات برای عادی سازی روابط با این رژیم استقبال و اعلام کرد: اقلیت یهود در دبی شمع‌های جشن حانوکا را در محوطه پشت برج خلیفه روشن کردند.

این سایت تصویری از شمعدانی مخصوص این جشن را نیز منتشر کرد.

اکثریت مورخان مستقل، حانوکا را عید آیین یهود ندانسته بلکه آن را سنت استعماری و صهیونیستی می‌دانند، در واقع حانوکا جشن سالگرد ساخت و رونمایی از  هیکل دوم ادعایی در شهر  قدس اشغالی بوده و حانوکا در زبان عبری به معنای راه‌اندازی است.

پیشتر گزارش‌هایی از وجود یک کنیسه مخفی در یکی از محله‌های امارات منتشر شده بودند.

از سوی دیگر، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انتشار ویدیویی از محمد سعود، فعال عربستانی جنجالی در صفحه شخصی خود در توییتر، او را “دوست عزیز اسرائیل” خواند که “شمع‌های حانوکا را در ریاض روشن می‌کند”.

این فعال عربستانی ژوئیه گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود؛ سفری که جنجال بسیاری را به پا کرد.

همچنین سعود به تازگی در حساب کاربری خود در توییتر ویدیویی از گفت‌وگویش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات درون حزبی لیکود را منتشر کرد که در آن سعود ضمن ابراز محبت به نتانیاهو، برای او آرزوی پیروزی کرده و ادعا می‌کند، “(نتانیاهو) صلح را به خاورمیانه خواهد آورد”.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.