Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 9566
  پرینتخانه » تیتر یک, سلامت تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2020 - 9:42 |
مدیرکل انتقال خون گیلان:

بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به یاری دیگر بیماران بشتابند

مدیرکل انتقال خون گیلان: بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به یاری دیگر بیماران بشتابند ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری هدیه دهند. به گزارش مشهدنیوز، بابک پاکدل در خصوص ‌دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کووید۱۹، اظهار کرد: پس‌ […]

بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به یاری دیگر بیماران بشتابند

مدیرکل انتقال خون گیلان:

بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به یاری دیگر بیماران بشتابند

ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری هدیه دهند.

به گزارش مشهدنیوز، بابک پاکدل در خصوص ‌دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کووید۱۹، اظهار کرد: پس‌ از همه گیری ویروس کرونا و بستری شدن تعداد زیادی از مردم عزیز کشورمان ایران‌ در مراکز درمانی کل کشور، طی تحقیقات مشترک سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت این نتیجه که پلاسمای بیماران بهبود یافته پس از یک ماه بهبودی دارای پادتنی است که می‌تواند در درمان بیماران کووید ۱۹ نقش بسیار موثری داشته باشد، حاصل شد و جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان در دستورکار سازمان انتقال خون ایران قرار گرفت و تمهیدات و لوازم و پروتکل‌های پلاسمافرز و روش‌های انجماد و نگهداری پلاسمای درمانی ویژه بهبودیافتگان کووید ۱۹ از اردیبهشت ۹۹ در اختیار استان گیلان و ۲۰ استان دیگر قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: این فرآیند در اداره کل انتقال خون گیلان با جدیت آغاز به کار کرد و با همیاری و مساعدت نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان، استاندار، بعضی از شهرداری‌های استان، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها از عموم بهبود یافتگان عزیز که ۲۸ روز از تاریخ بهبودی‌شان گذشته بود دعوت کردیم که با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری هدیه دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با استقبال وسیع مردم فهیم و نوعدوست استان عزیزمان تا امروز توانستیم مطابق برش استانی پلاسمای هایپر ایمیون جمع آوری کنیم. امیدواریم که این مراجعات برای اهدای پلاسمای درمانی همچنان ادامه یابد تا بتوانیم ذخیره درمانی بیشتری برای بیماران استان‌مان داشته باشیم.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ آماده پاسخگویی و نوبت‌دهی به اهداکنندگان پلاسما می‌باشد. اهداکنندگان پلاسما می‌توانند هر ۲۸ روز یک بار مبادرت به اهدای پلاسما کنند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.