۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 11485
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 20 نوامبر 2020 - 13:06 |

تأیید برتری بایدن بر ترامپ در جورجیا

تأیید برتری بایدن بر ترامپ در جورجیا بازشماری آرای ایالت جورجیا هم به برتری نامزد حزب دموکرات انجامید. به گزارش مشهدنیوز/ سی‌ان‌ان در خبری فوری به نقل از مقام‌های انتخاباتی ایالت جورجیا اعلام کرد بازشماری آرای این ایالت نشان داد جو بایدن توانسته است رقیب انتخاباتی‌اش دونالد ترامپ را شکست دهد. برد رافنسپرگر، بلندپایه‌ترین مقام انتخاباتی ایالت […]

تأیید برتری بایدن بر ترامپ در جورجیا

تأیید برتری بایدن بر ترامپ در جورجیا

بازشماری آرای ایالت جورجیا هم به برتری نامزد حزب دموکرات انجامید.

به گزارش مشهدنیوزسی‌ان‌ان در خبری فوری به نقل از مقام‌های انتخاباتی ایالت جورجیا اعلام کرد بازشماری آرای این ایالت نشان داد جو بایدن توانسته است رقیب انتخاباتی‌اش دونالد ترامپ را شکست دهد.

برد رافنسپرگر، بلندپایه‌ترین مقام انتخاباتی ایالت جورجیا و از اعضای حزب جمهوری‌خواه گفت: «بررسی‌ها نتیجه اولیه انتخابات یعنی پیروزی بایدن در انتخابات این ایالت را تایید می‌کند.»

در همین حال جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا خودداری دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات را محکوم کرده است و می‌گوید این کار پیام غلطی را درباره کشور آمریکا می‌دهد.

بایدن گفته است مطمئن است رییس جمهوری آمریکا می‌دانسته که پیروز نخواهد شد و از خود “بی‌مسئولیتی باورنکردنی” نشان داده است.

ترامپ سلسله شکایت‌هایی را در دادگاه‌های مختلف برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات آغاز کرده است که بجز یک شکایت تمامی آنها با شکست مواجه شده است.

ترامپ درعین حال قانون‌گذاران ایالتی را به کاخ سفید دعوت کرده که احتمالا حاکی از تلاش او برای پیش گرفتن شیوه‌ای تازه برای تغییر نتیجه انتخابات است.

از قانون گذاران ایالت میشیگان خواسته شده روز جمعه برای دیدار با رییس جمهوری آمریکا به کاخ سفید بروند.

جو بایدن موضع گیری تازه خود را پس از یک کنفرانس مجازی درباره بحران با فرمانداران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا مطرح ‌کرد.

به گزارش بی.بی.سی رییس جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره نپذیرفتن شکست از سوی ترامپ گفت پیامی که این رفتار ترامپ درباره دموکراسی در آمریکا به جهان می‌فرستد عمیقا مضر است و او به عنوان “یکی از غیرمسئول‌ترین روسای جمهوری در تاریخ آمریکا در یادها خواهد ماند.”

بایدن گفت: “دشوار می‌توان درک کرد که این مرد چگونه فکر ‌می‌کند. رفتارش واقعا تکان دهنده است.”

رییس جمهوری منتخب آمریکا افزود: “اکثریت مردم معتقدند نتیجه انتخابات مشروع است.”

اگرچه ترامپ کماکان مسیر حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات را ادامه می‌دهد این شکایت‌ها تا کنون نتیجه چندانی نداشته‌اند.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند ترامپ ممکن است از مقام‌های جمهوری‌خواه ایالتی بخواهد که نتیجه انتخابات محلی را مثلا در ایالت‌هایی مثل میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین تغییر دهند.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.