۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 8883
  پرینتخانه » بین الملل, سلامت تاریخ انتشار : 05 مارس 2020 - 16:42 |

تازه‌ترین گزارش درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان

تازه‌ترین گزارش درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ویروس کرونا که با سرعت بالایی در حال گسترش است، به ۸۰ کشور جهان رسیده و در حال حاضر موارد ابتلای جدید بیشتری در خارج از چین، مبدا گسترش این ویروس گزارش شده است. به گزارش مشهدنیوز، براساس آمار خبرگزاری رویترز، در سراسر جهان بیش از ۹۵ […]

تازه‌ترین گزارش درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان

تازه‌ترین گزارش درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان

ویروس کرونا که با سرعت بالایی در حال گسترش است، به ۸۰ کشور جهان رسیده و در حال حاضر موارد ابتلای جدید بیشتری در خارج از چین، مبدا گسترش این ویروس گزارش شده است.

به گزارش مشهدنیوز، براساس آمار خبرگزاری رویترز، در سراسر جهان بیش از ۹۵ هزار و ۳۰۰ مورد فرد مبتلا مشاهده شده و بیش از ۳۲۰۰ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در چین ۱۳۹ مورد جدید گزارش شده که تعداد کل مبتلایان را به ۸۰ هزار و ۴۰۹ مورد می‌رساند. این افزایش نشأت گرفته از افزایش تعداد مبتلایان در شهر ووهان، مرکز شیوع این ویروس است که تعداد مبتلایان به این ویروس از ۱۱۴ تن در روز گذشته به ۱۳۱ تن رسیده است.

در کره جنوبی ۴۳۸ مورد جدید تأیید شده که تعداد کل مبتلایان را به ۵۷۶۶ تن می‌رساند. سه تن دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل تلفات در کره جنوبی به ۳۵ تن رسیده است.

تعداد مبتلایان تأیید شده در ژاپن به ۱۰۳۶ تن افزایش یافت که نسبت به روز گذشته ۳۶ مورد افزایش داشته است.

همزمان با گزارش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس، تعداد تلفات در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس در روز چهارشنبه به ۱۱ تن افزایش یافت. گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا نیز پس از گزارش اولین مورد از تلفات در بر اثر ویروس کرونا، در این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام کرد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه ۸.۳ میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس کرونا و ساخت واکسن را تأیید کرد.

استرالیا دومین تلفات خود بر اثر ابتلا به این ویروس را تایید کرد و هشدار داد که این بحران دست‌کم نیم درصد از رشد اقتصادی کشور در سه ماهه کنونی را کاهش خواهد داد.

تایلند روز پنج‌شنبه چهار مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد که به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور از ژانویه تاکنون به ۴۷ تن رسیده است.

وزیر بهداشت اسلووانی روز چهارشنبه نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد.

به دنبال جان باختن ۲۸ تن در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته براثر ابتلا به ویروس کرونا، تعداد کل تلفات در این کشور به ۱۰۷ تن افزایش یافته است.

کریستالینا جیورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد: گسترش جهانی ویروس کرونا امیدها برای رشد اقتصادی قوی‌تر در سال جاری میلادی را از بین برده و درآمدهای جهانی سال ۲۰۲۰ نسبت به بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی از کمترین رشد برخوردار خواهد بود.

رئیس سرویس بهداشت عمومی فرانسه ۲۸۵ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد که نسبت به روز گذشته ۷۳ مورد افزایش داشته است. وزیر آموزش ملی فرانسه نیز اعلام کرد که حتی اگر شیوع ویروس کرونا در این کشور به مرحله ۳ برسد، مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در سطح ملی بسته نخواهند شد.

مجارستان روز چهارشنبه دو مورد نخست خود از ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرد.

ایرلند شمالی روز چهارشنبه دو مورد دیگر از ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرد که تعداد کل مبتلایان در ایرلند شمالی را به سه تن رساند و تعداد کل مبتلایان در جزیره ایرلند به پنج تن رسید.

عراق روز چهارشنبه دومین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بغداد را گزارش داد.

مقامات بخش سلامت و بهداشت آمریکا روز چهارشنبه گزارش دادند که یک فرد دیگر در منطقه سیاتل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد که باعث شد تعداد تلفات در این منطقه به ۱۰ تن برسد. موارد جدیدی از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در نیویورک و لس‌آنجلس گزارش شده که این آمار به ترتیب چهار و شش تن بوده است.

تعداد موارد تایید شده از ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس روز چهارشنبه به ۸۵ تن افزایش یافت که نسبت به زمان شناسایی نخستین مورد در این کشور، بزرگترین جهش روزانه را شاهد بوده است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه به ۲۹ تن افزایش یافت که شامل ۱۶ گردشگر ایتالیایی می‌شود که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است.

مقامات بهداشت اسپانیا نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که ۱۹۳ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا از جمله سه کودک ثبت شده است. اسپانیا روز سه‌شنبه نخستین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد.

مقامات منطقه‌ای سوئد روز چهارشنبه اعلام کردند که ۱۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در استکهلم تأیید شده که تعداد کل مبتلایان در این کشور را به ۵۲ تن می‌رساند.

پلیس منطقه‌ای سوئیس امروز (پنج‌شنبه) از اولین قربانی ویروس کرونا در این کشور خبر داد که این قربانی یک خانم ۷۴ ساله بوده است.

وزارت بهداشت بوسنی و هرزگوین نیز امروز نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد.

وزیر بهداشت لهستان هم روز چهارشنبه نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد.

تاجیکستان روز چهارشنبه از شهروندان خود خواست تا از رفتن به مساجد برای انجام نماز جمعه اجتناب کنند اگرچه این کشور تاکنون هیچ موردی را گزارش نداده است.

ریاست شورای علمای مرکز اسلامی جمهوری تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت رسمی خود از مردم این کشور خواسته است از اقامه نماز جمعه، اقامه نماز جماعت در کلیه مناطق این کشور برای مقابله و مهار ویروس کرونا خودداری کنند.

همزمان با تایید سومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا، مردم این کشور برای خرید دستمال توالت هجوم بده‌اند و باعث شدند تا دولت استرالیا محدودیت‌های شدیدی را برای خرید دستمال توالت اعمال کند.

وزارت بهداشت الجزایر نیز تاکید کرد، ۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده که به این ترتیب شمار مبتلایان به ۱۷ تن می‌رسد. ۱۶ مورد مربوط به یک خانواده در ولایت البلیده در غرب پایتخت به اضافه یک مرد ایتالیایی است.

وزارت بهداشت عربستان نیز دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز بعد از مشکوک شدن به وجود موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو استان بیت لحم و اریحا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد و کلیساها و مساجد و موسسات آموزشی را به مدت ۱۴ روز بست.

موریتانی نیز شدیدا وضعیت ابتلا به ویروس کرونا را رصد می‌کند و نگرانی‌هایش به دلیل افزایش ابتلاها در سنگال در هم‌جواری آن رو به افزایش است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.