Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 7906
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2020 - 14:53 |
سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد

تامین خون کافی برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد تامین خون کافی برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان سخنگوی سازمان انتقال خون از تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی استان سیستان و بلوچستان از طریق شبکه خون‌رسانی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر توزیع خون در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان نداریم. […]

تامین خون کافی برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان انتقال خون از تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی استان سیستان و بلوچستان از طریق شبکه خون‌رسانی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر توزیع خون در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان نداریم.

به گزارش مشهدنیوز، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به وضعیت رو به افزایش ذخایر خون و فزآورده‌های خونی در مناطق سیلابی کشور از همراهی و حضور مردم برای تامین خون مورد نیاز بیماران در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به همراهی اهداکنندگان خون و پتانسیل شبکه خون‌رسانی کشور خون مورد نیاز مراکز درمانی سیستان و بلوچستان تامین شده است و در حال حاضر نگرانی از بابت تامین خون در این استان وجود ندارد.

وی افزود: به‌طور کلی وقوع سیل و سرد شدن هوا میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما حضور مردم کلیه نگرانی‌ها را در خصوص تامین ذخایر برطرف کرده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه در کشور نیاز بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی به‌صورت شبانه روزی سنجش می شود، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر توزیع خون در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وجود ندارد و تمام نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برطرف شده است.

حاجی بیگی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیادی در این استان به بیماران پرشمار و مختلف دریافت‌کننده خون خدمت ارائه می‌کنند. در عین حال خون مورد نیاز این استان نیز تامین شده است.  منظور از تامین خون هم وجود ذخایر متوازن خون سالم و کافی در کلیه نقاط استان سیستان و بلوچستان است.

سخنگوی سازمان انتقال خون نیاز به خون را همیشگی برشمرد و گفت: باید توجه کرد که عمر خون و فرآورده‌های خونی کوتاه است و هیچ جایگزینی برای آن‌ها در علوم پزشکی وجود ندارد. بر همین اساس تامین این مایع حیات‌بخش استمرار حضور مردم را جهت اهدای خون می‌طلبد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.