۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 7196
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 21 دسامبر 2019 - 14:13 |

تشکیل اولین نیروی فضایی ارتش آمریکا

تشکیل اولین نیروی فضایی ارتش آمریکا دونالد ترامپ تشکیل اولین نیروی فضایی در آمریکا را مورد تقدیر قرار داد و آن را یک پیروزی در اولیوت‌های امنیت ملی خود عنوان کرد، آن هم دو روز پس از رای مثبت مجلس نمانیدگان آمریکا به آغاز روند استیضاح وی. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد […]

تشکیل اولین نیروی فضایی ارتش آمریکا

دونالد ترامپ تشکیل اولین نیروی فضایی در آمریکا را مورد تقدیر قرار داد و آن را یک پیروزی در اولیوت‌های امنیت ملی خود عنوان کرد، آن هم دو روز پس از رای مثبت مجلس نمانیدگان آمریکا به آغاز روند استیضاح وی.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای لایحه بودجه دفاعی آمریکا در پایگاه اندروز گفت: فضا جدیدترین عرصه جنگ در جهان امروز است.  در میان تهدیدهای خطیر علیه امنیت ملی ما  قدرت آمریکا در فضا به شدت ضروری است و ما در این راه جلودار هستیم اما این رهبری کافی نیست و ظرف مدت کوتاهی ما این رهبری ار گسترده خواهیم کرد.

این سیستم جهانی برای مثال سرویس‌های فضانوردی برای نظامیان و غیرنظامیان را ممکن می‌کند.

پنتاگون در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرد که چین و روسیه تلاش‌های جدی در توسعه فن‌آوری‌هایی داشته‌اند که به آنها امکان تخریب یا اختلال ماهواره‌های آمریکا و متحدانش در بحران‌ها و جنگ‌ها را می‌دهد و آمرکیا با چالش جدی و فزاینده در آزادی عمل در فضا روبروست.

نیروی فضایی اولین واحد فضایی ارتش از زمان تشکیل نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۷۴ است و شامل نیروهایی در فرماندهی فضایی آمریکا می شود واحدی جداگانه که اوایل سال جاری به منظور نظارت بر عملیات‌های فضایی ارتش تشکیل شد. این ارتش ۲۰۰ نیرو دارد و بودجه اولیه‌اش ۴۰ میلیون دلار است. بزرگترین واحد ارتش ۴۸۰ هزار نیرو و بودجه ۱۸۱ میلیارد دلاری دارد.

قانون اختیارات دفاع ملی نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه ارتش آمریکا تاسیس می کند که هدف از تاسیس آن حفاظت از اموال و دارایی های آمریکا در فضا در برابر تهدیدات روسیه و چین است. این نیروی جدید بخشی از نیروی هوایی در ساختاری مشابه تفنگداران دریایی برای نیروی دریایی خواهد بود و توسط یکی از فرماندهان چهار ستاره عملیات فضایی رهبری خواهد شد.

ترامپ در جریان این مراسم رسما اعلام کرد که ژنرال جی ریموند را به عنوان فرمانده عملیات فضایی نامزد می‌کند. ریموند در حال حاضر فرمانده فرماندهی فضایی آمریکا محسوب می‌شود.

وی گفت: از نخستین باری که هری ترومن، رئیس جمهور سابق آمریکا در ۷۰ سال پیش نیروی هوایی را تاسیس کرد، ما یک شاخه جدید در ارتش کشور را به وجود آوردیم. این یک تحول تاریخی است. با امضای من، شما شاهد تولد نیروی فضایی خواهید بود که رسما ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود. این یک اتفاق خارق‌العاده است. این یک لحظه بزرگ است و همه ما به همین خاطر اینجا هستیم. قرار است اتفاقات زیادی در فضا رخ بدهد.

ترامپ همچنین درباره افزود: پس از سال‌ها وعده‌های غیرواقعی توسط دیگر سیاستمداران، من امروز با افتخار قانون مرخصی زایمان با حقوق برای کارمندان فدرال را امضا می کنم. این موضوع بسیار مهمی است که این کارمندان سال‌ها برای بدست آوردن آن تلاش کرده اند.

در این مراسم علاوه بر ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهور و ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، چندین تن از مقامات دولت نیز دونالد ترامپ را همراهی کردند از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهور، مارک اسپر وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و چند تن از قانون گذاران جمهوری‌خواه.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.