۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 8793
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 فوریه 2020 - 18:34 |

تمهیدات دانشگاه‌های جهان زیر سایه “کرونا ویروس”

تمهیدات دانشگاه‌های جهان زیر سایه “کرونا ویروس” دانشگاه‌های مختلف در جهان به جنگ کرونا ویروس رفته‌اند و سیاست‌های مختلفی را برای مقابله با این ویروس اعمال کرده‌اند. به گزارش مشهدنیوز، نگرانی‌های ادامه شیوع کرونا در دنیا به اندازه‌ای جدی است که دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا تدابیر گوناگونی برای مقابله با این ویروس اندیشیده‌اند و در برگزاری کلاس‌های […]

تمهیدات دانشگاه‌های جهان زیر سایه “کرونا ویروس”

تمهیدات دانشگاه‌های جهان زیر سایه “کرونا ویروس”

دانشگاه‌های مختلف در جهان به جنگ کرونا ویروس رفته‌اند و سیاست‌های مختلفی را برای مقابله با این ویروس اعمال کرده‌اند.

به گزارش مشهدنیوز، نگرانی‌های ادامه شیوع کرونا در دنیا به اندازه‌ای جدی است که دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا تدابیر گوناگونی برای مقابله با این ویروس اندیشیده‌اند و در برگزاری کلاس‌های درس دچار مشکل شده‌اند.

بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی چینی در استرالیا تحصیل می‌کنند. درآمد حاصل از حضور این دانشجویان باعث شده قدرت بین‌المللی نظام آموزشی استرالیا به یک ابرقدرت تبدیل شود. تعدادی از این دانشجویان در بحران کرونا ویروس قادر به ادامه تحصیل در سال تحصیلی جدید نیستند.

استرالیا، آمریکا و نیوزلند از جمله کشورهایی هستند که طی ۱۴ روز اخیر، بیشترین ممنوعیت را برای ورود دانشجویان چینی و یا دانشجویانی که به چین سفر کرده‌اند، اعمال کرده‌اند.

این اقدامات برای مواجهه با شیوع کرونا ویروس است. از طرفی دیگر، اتخاذ این محدودیت‌ها سبب شده دانشگاه‌های غربی چندین میلیارد دلار خسارت مالی ببینند؛ زیرا این دانشگاه‌ها به درآمد حاصل از تحصیل دانشجویان چینی متکی شده‌اند.

به نظر می‌رسد که استرالیا سختگیرانه‌ترین رفتارها را نسبت به دانشجویان خارجی اعمال کرده است.

چند روز پیش، استرالیا تعداد زیادی دانشجوی چینی را به کشور خود پذیرفت. ولی این پذیرش در شرایطی انجام شد که تمامی این دانشجویان ۱۴ روز را در کشوری به جز چین، در قرنطینه گذراندند.

در این میان، دانشگاه‌های آمریکای شمالی و اروپا نیز به درآمد حاصل از حضور دانشجویان چینی متکی هستند.

بسیاری از این دانشگاه‌ها مجبور شده‌اند که کلاس‌های درس با حضور دانشجویان چینی را به حالت تعلیق و یا قرنطینه درآورند. همچنین برخی از دانشگاه‌ها هم تدریس آنلاین را ترجیح داده‌اند.

دانشگاه‌های آمریکا، سال تحصیلی خود را از نیمه ژانویه آغاز کردند. این به این معناست که اغلب دانشجویان چینی پیش از آغاز محدودیت‌های ورود به آمریکا، به این کشور بازگشته بودند.

61581113

“یینان دونگ” دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه کلمبیا آمریکا گفت: ممنوعیت‌های شدید به جلوگیری از انتشار ویروس کمک می‌کند، ولی باید به این نکته هم توجه کنیم که بسیاری از مردم آمریکا نسبت به چینی‌ها برخورد بدی دارند و پذیرای آن‌ها نیستند.

دولت ترامپ هم قوانین صدور ویزا برای دانشجویان مهندسی علوم و فناوری و ریاضیات را سخت‌گیرتر کرده است.

سرویس سلامت دانشگاه “هاروارد” هم به برخی از دانشجویانی که اخیرا از چین به آمریکا بازگشته‌اند، توصیه کرده که از دیگران فاصله بگیرند.

این دانشجویان موظف شده‌اند تا ۱۴ روز پس از بازگشت از چین از دیگران فاصله بگیرند و وسایل خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و دستان خود را مرتب بشویند.

همچنین به این دانشجویان تازه بازگشته توصیه شده که در صورت بروز علائمی چون تب، تنگی نفس و سرفه، فورا به سرویس سلامت دانشگاه هاروارد مراجعه کنند.

دانشگاه‌های ژاپن هم اعلام کردند که دانشجویانی که به تازگی از چین بازگشته‌اند، به محض ورود به فرودگاه ژاپن، حتی در صورت نبود علائم بیماری، به مدت دو هفته تحت نظر قرار می‌گیرند.

در چین هم مطابق با دستورالعمل‌ جدیدی که توسط وزارت آموزش این کشور اعلام شد، دانشگاه‌ها و کالج‌های چین باید برای ایجاد فعالیت‌های آموزشی آنلاین، از دوره‌های تدریس آنلاین با کیفیت بالا و پلتفرم‌های منابع آزمایشگاهی استفاده کنند.

61581114

در این دستورالعمل جدید آمده که باید تلاش شود، یادگیری آنلاین به اندازه یادگیری حضوری دانشجویان در کلاس، کارآمد و مفید باشد.

همچنین، دانشگاه‌های کره‌ جنوبی هم در هیاهوی مقابله با کروناویروس قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که طی هفته‌های آتی، بیش از ۱۰ هزار دانشجوی چینی به کره جنوبی بازگردند. زیرا قرار است دانشگاه‌های کره جنوبی در اوایل ماه مارس سال جاری، بازگشایی شوند.

بازگشت این دانشجویان موجب ایجاد ترس و وحشت در میان برخی از مردم این کشور شده است.

مقامات رسمی کره جنوبی اعلام کردند که از دانشجویان چینی خواسته می‌شود پس از بازگشت به کره، به مدت دو هفته سر کلاس‌های درس حاضر نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.