۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 4999
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 11 آگوست 2019 - 0:19 |

توافق صلح آمریکا – طالبان احتمالا پس از عید قربان امضا شود

توافق صلح آمریکا – طالبان احتمالا پس از عید قربان امضا شود عضو دفتر طالبان در قطر تاکید کرد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا پس از عید قربان به دوحه باز می‌گردد و احتمالا توافق صلح پس از عید قربان امضا خواهد شد. به گزارش مشهدنیوز،ملا خیرالله خیرخواه، عضو ارشد طالبان گفت، آمریکا و مذاکره‌کنندگان طالبان […]

توافق صلح آمریکا – طالبان احتمالا پس از عید قربان امضا شود

توافق صلح آمریکا – طالبان احتمالا پس از عید قربان امضا شود

عضو دفتر طالبان در قطر تاکید کرد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا پس از عید قربان به دوحه باز می‌گردد و احتمالا توافق صلح پس از عید قربان امضا خواهد شد.

به گزارش مشهدنیوز،ملا خیرالله خیرخواه، عضو ارشد طالبان گفت، آمریکا و مذاکره‌کنندگان طالبان احتمالا توافق صلحی که مدت‌هاست انتظار آن می‌رود، پس از عید قربان امضا خواهند کرد.

این عضو طالبان در پیامی ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، گفت مذاکرات میان آمریکا و این گروه شبه‌نظامی پس از عید که سه‌شنبه آتی به پایان می‌رسد، ادامه خواهد یافت. او گفت، توافق صلح میان آمریکا و طالبان در حضور نمایندگان سازمان ملل، سازمان کشورهای اسلامی و منطقه‌ای پس از بازگشت زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا به دوحه پس از عید (۱۴ اوت) به امضا خواهد رسید.

او گفت: گفت‌وگوها روی مسائل دیگر از جمله مذاکرات بین افغان پس از امضای این توافق صلح انجام می‌شود.

خلیل‌زاد هفته گذشته پس از قطر عازم هند شد و به نروژ رفت و درباره صلح افغانستان با وزیر خارجه اسلو رایزنی کرد. نماینده آمریکا در پیامی توییتری نوشت، نروژ یک رهبر جهانی در تسهیل‌ مذاکرات است و می‌تواند به افغانستان در دستیابی به صلح کمک کند.

به گفته خلیل‌زاد، این مذاکرات متوقف نشده است و در سطح تیم‌های دو طرف در دست بررسی است. وزارت خارجه آمریکا گفته است، خلیل‌زاد برای آوردن تمام طرفین به پای میز مذاکره تلاش می‌کند. مورگان اورتاگس، سخنگوی این وزارتخانه گفت: اما همزمان، به همین دلیل است که خلیل‌زاد و برخی از بهترین افراد در تلاش برای آوردن تمام طرف‌ها به پای میز مذاکره هستند. زمان زیادی صرف تمرکز بر مذاکرات با طالبان کردیم اما همچنین به صورت برابر و فوق‌العاده روی گفت‌وگوی بین افغان متمرکز بودیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.