Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 3351
  پرینتخانه » علم و فناوری تاریخ انتشار : 23 فوریه 2019 - 9:23 |
بررسی زلزله‌های هفته گذشته

ثبت ۳ زلزله بیش از ۴ در کشور/رخداد زلزله ۳.۷ در منطقه آزاد چابهار

بررسی زلزله‌های هفته گذشته ثبت ۳ زلزله بیش از ۴ در کشور/رخداد زلزله ۳.۷ در منطقه آزاد چابهار بزرگترین زلزله هفته گذشته در استان‌های کرمانشاه، اردبیل و آذربایجان غربی با بزرگای بیش از ۴ به ثبت رسید ضمن آنکه ۱۳ زلزله بیش از ۳ گزارش شد. به گزارش مشهدنیوز،   در هفته گذشته در باینگان استان کرمانشاه زلزله ۴.۳، […]

ثبت ۳ زلزله بیش از ۴ در کشور/رخداد زلزله ۳.۷ در منطقه آزاد چابهار

بررسی زلزله‌های هفته گذشته

ثبت ۳ زلزله بیش از ۴ در کشور/رخداد زلزله ۳.۷ در منطقه آزاد چابهار

بزرگترین زلزله هفته گذشته در استان‌های کرمانشاه، اردبیل و آذربایجان غربی با بزرگای بیش از ۴ به ثبت رسید ضمن آنکه ۱۳ زلزله بیش از ۳ گزارش شد.

به گزارش مشهدنیوز،   در هفته گذشته در باینگان استان کرمانشاه زلزله ۴.۳، سراب باغ استان ایلام زلزله ۴ و قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۴ به ثبت رسید ضمن آنکه استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، چابهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، کرمان و فارس و بوشهر زلزله‌های بیش از ۳ را تجربه کردند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۷ بهمن

در سفید سنگ استان خراسان زلزله ۲.۵، حاجی آباد استان هرمزگان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای با بزرگی ۳.۴ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۸ کیلومتری قصر شیرین، ۲۵ کیلومتری ازگله و ۲۸ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

یکشنبه ۲۸ بهمن

گوریه استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۳ کیلومتریگوریه، ۲۶ کیلومتری شوشتر و ۳۰ کیلومتری ملاثانی این استان گزارش شد.

در وراوی استان فارس زلزله ۲.۷، آبگرم استان قزوین زلزله ۲.۹، خانه زنیان استان فارس زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۵، درمود استان خراسان جنوبی زلزله ۳.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین لرزه در ۳۰ کیلومتری مود، ۳۵ کیلومتری بیرجند و ۴۴ کیلومتری خوسف این استان بوده است.

دوشنبه ۲۹ بهمن

چابهار استان سیستان و بلوچستان زلزله ۳.۷ را در عمق ۲۰ کیلومتری تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۵۵ کیلومتری چابهار، ۷۱ کیلومتری نگور و ۷۳ کیلومتری کنارک گزارش شد.

هریس استان آذربایجان شرقی با زلزله ۳.۴ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری هریس ،۱۹ کیلومتری بخشایش و ۲۳ کیلومتری اهر گزارش شد.

سراب باغ استان ایلام زلزله ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری و در ۱۳ کیلومتری سراب باغ، ۱۶ کیلومتری آبدانان و ۲۵ کیلومتری دهلران این استان رخ داد.

در آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸ گزارش شد.

بم استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و این زمین لرزه در یک کیلومتری بم، ۸ کیلومتری بروات و ۲۹ کیلومتری نظام‌شهر رخ داده است.

قطور استان آذربایجان غربی نیز زلزله‌ای با بزرگی ۴ را در عمق ۶ کیلومتر تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری زرآباد و ۵۳ کیلومتری خوی این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۲ اردکان استان فارس از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز بوده است که در ۱۸ کیلومتری اردکان، ۳۰ کیلومتری کامفیروز و ۴۰ کیلومتری بیضا به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۳۰ بهمن

در کوزان استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، محمله استان فارس زلزله ۲.۹ و ساغند استان یزد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

چهارشنبه اول اسفند

در زرند استان کرمان زلزله ۲.۵، مود استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، وحدتیه استان بوشهر زلزله ۲.۷ و زیارتعلیاستان هرمزگان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در نودژ استان کرمان بعد از یک زلزله ۲.۷ ریشتری زلزله دیگری با بزرگای ۳ در عمق ۱۲ به ثبت رسید که کانون آن در ۱۵ کیلومتری نودژ و ۲۴ کیلومتری منوجان استان کرمان و ۳۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان گزارش شد. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

هیر استان اردبیل با زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۸ کیلومتری هیر، ۲۹ کیلومتری آبی بی گلو و ۳۰ کیلومتری کورائیم این استان به ثبت رسید.

پنج‌شنبه ۲ اسفند

در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، راور استان کرمان دو زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

سراب باغ استان ایلام زلزله ۴ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری سراب باغ، ۱۲ کیلومتری آبدانان و ۲۸ کیلومتری مورموری این استان گزارش شد. زلزله ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

زلزله ۳.۱ وحدتیه استان بوشهر از دیگر زلزله‌های مهم این روز بوده است که در عمق ۱۱ کیلومتری و در ۱۱ کیلومتریوحدتیه، ۱۵ کیلومتری برازجان و ۱۶ کیلومتری سعدآباد این استان رخ داده است.

باینگان استان کرمانشاه زلزله‌ای با بزرگای ۴.۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. این زمین لرزه در ۱۸ کیلومتری باینگان، ۱۹ کیلومتری تازه آباد و ۲۵ کیلومتری ازگله این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری در زیارتعلی استان هرمزگان از دیگر زلزله‌های این روز است که در ۱۸ کیلومتریزیارتعلی استان هرمزگان و ۲۵ کیلومتری نودژ و ۳۶ کیلومتری کهنوج استان کرمان به ثبت رسید.

جمعه ۳ اسفند

در خلخال استان اردبیل زلزله ۲.۷، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۹ و بروجرد استان لرستان زلزله ۲.۷ رخ داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.