Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 4969
  پرینتخانه » فرامنطقه ای تاریخ انتشار : 09 آگوست 2019 - 18:42 |

خبر بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان تأیید شد

خبر بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان تأیید شد با وجود درگیری شدید میان هواداران رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان و نیروهای پلیس، الماس‌بیگ آتامبایف در نهایت بازداشت شد. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت کشور قرقیزستان خبر بازداشت الماس‌بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را تأیید کرد. در پی یورش نیروهای انتظامی به سکونتگاه آتامبایف، در حومه […]

خبر بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان تأیید شد

خبر بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان تأیید شد

با وجود درگیری شدید میان هواداران رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان و نیروهای پلیس، الماس‌بیگ آتامبایف در نهایت بازداشت شد.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت کشور قرقیزستان خبر بازداشت الماس‌بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را تأیید کرد.

در پی یورش نیروهای انتظامی به سکونتگاه آتامبایف، در حومه پایتخت قرقیزستان که شامگاه چهارشنبه رخ داد، موجی از ناآرامی به راه افتاد که به درگیری خونین میان حامیان رئیس‌جمهوری پیشین و نیروهای انتظامی انجامید.

بنابر گزارش‌ها، نیروهای انتظامی و امنیتی با تجهیزات ویژه به روستای «کوی تاش» در حومه بیشکک حمله کرده و برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

در ساعت‌های نخست حمله پلیس و آغاز درگیری‌ها از سرنوشت رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان خبر موثقی منتشر نشده بود و در مورد ورود نیروهای امنیتی به سکونتگاه او خبرهای ضد و نقیضی منتشر می‌شد. منابع خبری سرانجام به نقل از مقام‌های دولتی گزارش دادند که آتامبایف دستگیر شده است. برخی نیز گفته‌اند که او خود را تسلیم کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای پلیس در حمله نخست خود موفق به ورود به سکونتگاه آتامبایف نشدند. این در حالی است که گفته می‌شود عملیات پلیس بسیار گسترده بوده و هنگام حمله نه تنها ارتباط تلفنی و اینترنتی در روستای کوی تاش بلکه برق منطقه نیز قطع شده بود.

بر پایه گزارش‌های رسمی در درگیری‌های اخیر دست‌کم ۵۰ تن مجروح شده‌اند. برخی منابع به نقل از وزارت بهداشت قرقیزستان این تعداد را تا ۸۰ تن اعلام کرده‌اند. یک مأمور پلیس کشته شده و حال یک مأمور دیگر وخیم گزارش شده است.

الماس‌بیگ آتامبایف از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس‌جمهوری قرقیزستان بود و پس از خاتمه این دوره شش ساله مطابق قانون اجازه نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری را نداشت.

رئیس‌جمهوری پیشین قرقیزستان به فساد مالی، اختلاس در پروژه مدرن‌سازی مرکز انرژی بیشکک و زمین‌خواری متهم شده است. پس از لغو مصونیت او در پارلمان قرقیزستان که چندی پیش رخ داد، دادستانی رسیدگی به پرونده این اتهام‌ها را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.