۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 9816
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2020 - 22:45 |

خبر خوش حمایتی برای تأسیسات گردشگری

خبر خوش حمایتی برای تأسیسات گردشگری  مشهدنیوز/ سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در پی عملکرد سلیقه‌ای برخی دستگاه‌های ذی‌ربط در سطوح استانی برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای حمایت از گردشگری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مصوبه را به ۳۱ استاندار کشور اعلام کرد. وی […]

خبر خوش حمایتی برای تأسیسات گردشگری

خبر خوش حمایتی برای تأسیسات گردشگری

 مشهدنیوز/ سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در پی عملکرد سلیقه‌ای برخی دستگاه‌های ذی‌ربط در سطوح استانی برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای حمایت از گردشگری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مصوبه را به ۳۱ استاندار کشور اعلام کرد.

وی افزود: بسته حمایتی جدید از حوزه گردشگری شامل امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت‌شده تا پایان سال ۹۹، تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز، امهال هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان سال جاری و تسهیلات بانکی بنگاه‌محور با کارمزد ۱۲ درصد و دوره تنفس 6ماهه است.

جمال تصریح کرد: بر اساس این مصوبه تأسیسات گردشگری می‌توانند از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان وام بانکی بانرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود شش‌ماهه بهره‌مند شوند.

وی گفت: مبلغ این وام به تفکیک برای ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان، راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، مؤسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل‌ونقل گردشگری ۸ میلیون تومان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: مبلغ وام برای هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی‌دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس نوع و درجه واحد بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان و دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، معین شده است.

جمال گفت: در صورتی‌که متقاضیان در گروه راهنمایان‌ گردشگری و یا دفاتر خدمات مسافرتی هستند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه دفاتر به نشانی ta.mcth.ir و درصورتی که در گروه سایر واحدها قرار دارند با ورود به سامانه تأسیسات گردشگری موسوم به «جانا» به نشانیmyst.mcth.ir  اطلاعات مربوط را بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.