Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 4409
  پرینتخانه » شهری, محیط زیست تاریخ انتشار : 30 جولای 2019 - 16:00 |
معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

خروجی سد زاینده‌رود امشب افزایش می‌یابد

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: خروجی سد زاینده‌رود امشب افزایش می‌یابد معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از ساعت 12 امشب (سه شنبه) قرار است خروجی سد زاینده‌رود برای شروع مرحله دوم آبیاری باغات کشاورزان غرب اصفهان دوباره افزایش یابد. به گزارش مشهدنیوز،حسن ساسانی : در خصوص آخرین وضعیت زاینده‌رود، اظهار کرد: در […]

خروجی سد زاینده‌رود امشب افزایش می‌یابد

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

خروجی سد زاینده‌رود امشب افزایش می‌یابد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از ساعت 12 امشب (سه شنبه) قرار است خروجی سد زاینده‌رود برای شروع مرحله دوم آبیاری باغات کشاورزان غرب اصفهان دوباره افزایش یابد.

به گزارش مشهدنیوز،حسن ساسانی : در خصوص آخرین وضعیت زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود 50 و خروجی آن 68 مترمکعب برثانیه است، همچنین ذخیره مخزن این سد 786 میلیون مترمکعب است.

وی افزود: در حال حاضر خروجی سد زاینده‌رود از 73 به 68 مترمکعب برثانیه کاهش یافته است، اما جریان آب زاینده‌رود قطع نشده و همچنان در شهر اصفهان ادامه دارد و احتمال خشکی رودخانه وجود ندارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط رودخانه و سد زاینده‌رود، میزان آب توزیعی برای کشاورزان در تابستان به نحوی خواهد بود که آنها بتوانند بیشترین بهره را برای کشت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از ساعت 12 امشب (سه شنبه) قرار است خروجی سد زاینده‌رود برای شروع مرحله دوم آبیاری باغات کشاورزان غرب اصفهان در تابستان دوباره افزایش یابد.

به گزارش مشهدنیوز، به دنبال عزم وزارت نیرو جهت تحویل حقابه کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان و همچنین مطابق آخرین تصمیم کمیته 15 نفره زاینده‌رود، سیزدهم تیر ماه امسال بعد از یک خشکی 10 روزه خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت و مقرر شد از این تاریخ آب نزدیک 20 روز در شرق اصفهان و حدود 15 روز در غرب اصفهان تحویل کشاورزان داده شود و در مرداد ماه این رویه تکرار خواهد شد. در شهریور ماه نیز با بررسی دوباره شرایط زاینده رود حقابه کشت تابستان به کشاورزان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.