۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 7249
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 23 دسامبر 2019 - 16:49 |

دادستانی عربستان احکام اولیه متهمان پرونده قتل خاشقجی را اعلام کرد

دادستانی عربستان احکام اولیه متهمان پرونده قتل خاشقجی را اعلام کرد دادستانی عربستان با اعلام احکام اولیه برخی متهمان در پرونده قتل جمال خاشقجی، مدعی شد تحقیقات نشان داده هیچ نیتی از قبل برای کشتن خاشقجی وجود نداشته است. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از اسکای نیوز، دادستانی عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد علیه ۵ تن از […]

دادستانی عربستان احکام اولیه متهمان پرونده قتل خاشقجی را اعلام کرد

دادستانی عربستان با اعلام احکام اولیه برخی متهمان در پرونده قتل جمال خاشقجی، مدعی شد تحقیقات نشان داده هیچ نیتی از قبل برای کشتن خاشقجی وجود نداشته است.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از اسکای نیوز، دادستانی عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد علیه ۵ تن از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی حکم اعدام صادر شده است.

همچنین دادستانی عربستان ۳ متهم دیگر این پرونده را در مجموع به ۲۴ سال حبس محکوم کرد.

علاوه بر این دادستانی عربستان با ادعای این که تحقیقات ثابت کرده هیچ نیت قبلی برای قتل خاشقجی وجود نداشته اعلام کرد احمد عسیری را آزاد کرده است چرا که اتهامات مطرح شده علیه وی ثابت نشدند.

در همین راستا، شلعان بن راجح بن شلعان، معاون دادستان کل عربستان در سخنانی گفت که احکام صادره اولیه بوده و نهایی نیست، بدین معنا که متهمان  و وکلای آنها حق اعتراض به احکام صادره و ارائه درخواست تجدید نظر در آنها را دارند.

وی همچنین افزود، دادستانی کل 9 جلسه برای محاکمه متهمان برگزار کرد و احکام مذکور در جلسه دهم صادر شده است.

خاشقجی در دوم اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. شواهد نشان می‌دهد او در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده و جسدش تکه‌تکه شده و از آنجا خارج شده‌ است. پس از گذشت حدود یک سال از حادثه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ در مصاحبه با رادیو سراسری آمریکا پی‌بی‌اس با قبول کردن مسئولیت قتل خاشقجی گفت که این قتل در دورهٔ زمامداری وی انجام گرفته و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.