۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 11059
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2020 - 14:47 |
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان عنوان کرد

درمان سرپایی ۸۵ درصد از بیماران کرونایی در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان عنوان کرد درمان سرپایی ۸۵ درصد از بیماران کرونایی در زنجان به گزارش مشهدنیوز/ زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در مراکز سرپایی کووید – ۱۹ استان روزانه ۱۰۰۰ نمونه از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا گرفته می‌شود و ۸۵ درصد بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند. محمدرضا صائینی […]

درمان سرپایی ۸۵ درصد از بیماران کرونایی در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان عنوان کرد

درمان سرپایی ۸۵ درصد از بیماران کرونایی در زنجان

به گزارش مشهدنیوز/ زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در مراکز سرپایی کووید – ۱۹ استان روزانه ۱۰۰۰ نمونه از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا گرفته می‌شود و ۸۵ درصد بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

محمدرضا صائینی پیش از ظهر امروز (۲۵ آبان‌ماه) در نشست خبری که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۸۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان با تشخیص پزشک به صورت سرپایی درمان می‌شوند، اظهار کرد: بیماران سرپایی کرونا در منزل اگر شرایط ایزوله کردن داشته باشند، به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و برای برخی از آنان اقدامات درمانی ویژه‌ای از جمله استفاده از کپسول اکسیژن ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار کم بوده و افراد در صورت داشتن علائم کرونا باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کنند، افزود: همواره رعایت بهداشت فردی، بهداشت تنفسی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

این مسئول در رابطه با ارائه خدمات غیرحضوری برای نوبت‌گیری در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید – ۱۹ استان زنجان، تصریح کرد: شهروندان زنجانی می‌توانند به شماره تماس«۳۳۰۱۹۰» برای دانستن وضعیت مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید- ۱۹ تماس حاصل کنند و امکان نوبت‌گیری اینترنتی این مراکز برای بیماران فراهم شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه استان زنجان در پیک سوم کرونا قرار دارد که در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا محدودیت‌هایی را اعمال کرده است، ادامه داد: با اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، بیماری کرونا کنترل شده و استان یک دفعه با شیب تند وارد پیک سوم کرونا نشده است.

صائینی با تاکید بر اینکه رعایت پایین‌تر از ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی بسیار خطرناک بوده و سبب شیوع بیماری می‌شود، اظهار کرد: در مراکز سرپایی کووید – ۱۹ روزانه ۱۰۰۰ تست از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ۹ برابری میزان سرایت و بیماری‌زایی ویروس کرونا، افزود: طی یک هفته در مراکز سرپایی کووید – ۱۹ استان حدود ۱۰ هزار نفر ویزیت می‌شوند و از ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان نمونه‌گیری می‌شود.

این مسئول در رابطه با اعمال محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه امسال در شهرهای قرمز کرونایی، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ساعتی مشاغل ۲، ۳ و در استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد و پس از آن با اعلام ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا محدودیت‌های ورود و خروج در برخی از استان‌های کشور و تعطیلی همه مشاغل به غیر از مشاغل شماره یک در شهرهای قرمز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.