۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 7053
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2019 - 15:32 |
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ریزگردها 13 روز در مشهد ماندند و دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست. به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا حیدری، امروز 25 آذرماه، در هفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: […]

دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ریزگردها 13 روز در مشهد ماندند و دشت‌های اطراف مشهد کانون بحران آلودگی هواست.

به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا حیدری، امروز 25 آذرماه، در هفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: ۱۳ روز ماندگاری ریزگردها را در مشهد داشته‌ایم، در حالیکه در سال قبل، ۳ روز بوده و این نشان‌گر این است که دشت‌های مشهد کانون بحران آلودگی هواست. استانداری برای تثبیت و ورود ریزگردها باید ورود پیدا کند. امیدواریم عوامل بیرونی را در مجموعه بحث‌ها کنترل کنیم. آمار و تاثیر آلودگی هوا بر زندگی مردم نگران‌کننده است.

وی افزود: ما به عنوان یک کلان‌شهر درگیر آلودگی هوا هستیم و در این مدت ۲۳۶ روز پاک در مجموع  ۲۷۱ روز، داشته‌ایم. ۳۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و تا کنون ۲ روز ناسالم برای تمامی افراد بوده، که در سال ۹۷ سه‌روز ناسالم برای تمامی افراد داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «در مدیریت شهری، کارگروه بحران مدیریت شهری ایجاد شده»، عنوان کرد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط دعوت شده‌اند و طی هفته آینده برای کنترل و مدیریت این موضوع، برنامه‌ای را خواهند داشت و برنامه‌های جدی درازمدتی در حال انجام است و مهم‌ترین اقدام درخصوص کاهش آلودگی هوا، گسترش حمل‌ونقل ریلی است و ظرفیت‌ها و امکانات را در اختیار مدیریت شهری قرار داده‌ایم. اصلاح و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خطوط بی‌آرتی و دیگر موارد انجام شده است.

وی افزود: سه‌شنبه روز حمل‌ونقل و تجلیل از رانندگان است‌. حمل‌ونقل برون‌شهری ما نقش به‌سزایی در کشور دارد. همچنین، در حمل‌ونقل درون‌شهری اقدامات زیادی انجام شده و می‌شود. در حوزه بهره‌برداری قطارشهری، شبانه‌روزی فعالیت می‌شود و فعالیت‌های ارزشمندی برای مشکل حل ترافیک صورت گرفته است. تمام تلاش ما این است تا با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و ابزارهایی که در اختیار است، خدمات مناسب‌تری را ارائه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در بحث، حمل‌ونقل در مجموع، در تمام بخش‌ها، حدود ۱۸۴۲ اتوبوس فعال داریم»، گفت: میانگین عمر ۸ سال برای اتوبوس‌ها خوب نیست و استاندارد آن ۵ سال است. ۱۵۰ اتوبوس، با شرایط تحریم و افزایش قیمت خرید، بازسازی شده و روزانه ۲۱۰ هزار نفر مسافر، از طریق خطوط قطارشهری جابجا می‌شود. امیدواریم  بتوانیم در تأمین خط یک و دو قطارشهری این ظرفیت را افزایش دهیم.

حیدری خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه برای اتوبوسرانی و قطارشهری پرداخت می‌شود، یک‌سوم هزینه جاری را مردم پرداخت می‌کنند و دو سوم را بدون ملاحظه سرمایه‌گذاری‌ها، شهرداری پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه که اکنون مهم است، نقش دولت برای تقویت و حمایت از حمل‌ونقل عمومی است. از دولت تقاضا داریم بر وظایف خودشان عمل کند و اصلاح الگوی مصرف، قانون هدفمندی یارانه‌ها، سهم هوای پاک و قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و به تکالیف تعیین‌شده برسند، تا کلان‌شهرها بتوانند، در حوزه حمل‌ونقل عمومی گام بردارند. تقاضا ی من از شهردار این است تا پیگیری‌ها انجام شود و اگر بودجه‌ای اختصاصی در خصوص حمل‌ونقل پیش‌بینی شده، سهم کلان‌شهر مشهد از دولت دریافت شود، قطعاً مشارکت و همراهی مردم بسیار کمک‌کننده است و نیاز به مدیریت استان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «پژوهش در مدار توسعه در ابعاد کاربردی و نشست‌های تخصصی برای هر سازمانی راهگشاست»، اظهار کرد: در جامعه پیچیده امروز متغیرهای تاثیرگذار بسیار است و تصمیمات باید بر مبنای کار علمی و پژوهشی اتخاذ شود. مجالی نیست که بر مبنای مدل‌های آزمون‌وخطا جامعه را اداره کنیم و مدیریت شهری و شورای پنجم با توجه به رویکرد علم، دانش و اندیشه‌ورزی و رویکرد اصلاح‌طلبی و سبقه علمی به مقوله پژوهش نگاه ویژه‌ای داشته و سعی کرده‌ایم نظرات تخصصی پژوهشگران را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شهرداری، موفقیت‌هایی را در حوزه پژوهش، نائل شده‌ و امیدواریم با همین رویکرد و جهت‌گیری، مصوباتی با پشتوانه پژوهشی و علمی داشته باشیم. ما در شهر مشهد، نیروی انسانی بسیار کارآمدی در حوزه‌های پژوهشی و تخصصی داریم. باید سعی شود در کارگروه‌های تخصصی از این افراد استفاده کرد و به منظور جلوگیری از هدررفت زمان تصمیمات دارای پیوست‌های علمی‌ و پژوهشی باشد. به  شهردار تاکید دارم که بر موضوعات علمی، پژوهشی و تصمیماتی که گرفته می‌شود، توجه داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه «چهارشنبه روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری است»، بیان کرد: در خاورمیانه دیدگاه‌های افراطی‌گری و خشونت بوده و خسارت‌های بسیار زیادی به بار آورده است و تنش‌هایی که در عرصه بین‌المللی شکل گرفت، خسارت‌های زیادی را منجر شد. اندیشه اسلامی کاملاً با نگاه افراطی فاصله دارد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.