Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7721
  پرینتخانه » لیگ برتر تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2020 - 16:23 |

دلایلی که جلوی استقلالی‌شدن پاتوسی را گرفت

دلایلی که جلوی استقلالی‌شدن پاتوسی را گرفت دو دلیل اساسی مانع از بازگشت بازیکن محبوب اهل آفریقای جنوبی به استقلال شد. به گزارش مشهدنیوز، مسئولان باشگاه استقلال پس از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی با پنج بازیکن خارجی وارد مذاکره شده‌اند تا در نهایت براساس اظهاراتی که در این چند روز داشتند، دو نفر از آن‌ها […]

دلایلی که جلوی استقلالی‌شدن پاتوسی را گرفت

دو دلیل اساسی مانع از بازگشت بازیکن محبوب اهل آفریقای جنوبی به استقلال شد.

به گزارش مشهدنیوز، مسئولان باشگاه استقلال پس از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی با پنج بازیکن خارجی وارد مذاکره شده‌اند تا در نهایت براساس اظهاراتی که در این چند روز داشتند، دو نفر از آن‌ها را آبی‌پوش کنند. یکی از این بازیکنان، آیاندا پاتوسی، بازیکن اهل آفریقای جنوبی است که نیم فصل پارسال عملکرد درخشانی در استقلال شفر داشت و به همین دلیل هواداران استقلال به شدت علاقه‌مند به بازگشت پاتوسی به این تیم هستند.

با این حال انتقال این بازیکن که در حال حاضر به صورت قرضی تحت قرارداد با بنی‌یاس امارات است، منتفی شد و مدیران استقلال به سراغ گزینه‌های دیگر رفته‌اند. منتفی شدن این انتقال دلایل مختلفی داشت که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

دلیل اصلی برای انصراف استقلالی‌ها از جذب پاتوسی این است که وینفرد شفر، سرمربی فصل گذشته استقلال پس از حضور در بنی‌یاس اقدام به جذب پاتوسی کرد؛ بازیکنی که با هدایت او در استقلال توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. همانطور که انتظار می‌رفت پس حضور پاتوسی در بنی‌یاس، او به عنوان یکی از مهره‌های اصلی شفر معرفی شد به طوری که در پنج بازی ابتدایی بنی‌یاس تنها سه دقیقه بازی نکرد.

اما شرایط برای پاتوسی به همین خوبی ادامه پیدا نکرد و این بازیکن جایگاهش را در هفت بازی بعدی بنی‌یاس تا پایان نیم‌فصل از دست داد به طوری که در بازی آخر تیمش اصلا در لیست بازیکنان قرار نگرفت. این موضوع باعث شد که مدیران استقلال انتقال پاتوسی به تیم‌شان را یک ریسک قلمداد کنند و این احتمال را بدهند که پاتوسی نتواند عملکرد درخشان فصل گذشته‌اش را تکرار کند، زیرا آن عملکرد درخشان زیر نظر وینفرد شفر رخ داد که امسال هم سرمربی پاتوسی است و در نتیجه نمی‌توان گفت که وفق پیدا نکردن با تفکرات سرمربی منجر به عملکرد ضعیف پاتوسی شده و در نتیجه دلایل دیگری در این ماجرا دخیل است.

از طرفی سابقه شفر نشان داده که اگر او بی‌دلیل بازیکنی را از ترکیبش کنار نمی‌گذارد. همانطور که این سرمربی پارسال اعتقاد چندانی به روح‌الله باقری، فرشاد محمدی‌مهر و میثم تیموری نداشت و انتقادات زیادی هم به خاطر این تفکر به این مربی آلمانی شد اما پس از آمدن استراماچونی هم شرایط تغییر نکرد و سرمربی ایتالیایی استقلال این سه بازیکن را نخواست تا آن‌ها از جمع آبی‌پوشان جدا شوند.

همچنین شک دیگری که بازی نکردن پاتوسی در بنی‌یاس برای مسئولان نقل‌وانتقالاتی استقلال ایجاد کرده، عدم آمادگی فیزیکی این بازیکن است. این دلیل از آن جهت حائز اهمیت است که استقلال باید ۱۰ روز دیگر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الکویت کویت برود، به همین دلیل رساندن پاتوسی به حد خوبی از آمادگی بدنی در این مدت کم، کار سختی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.