۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 331
  پرینتخانه » ادبیات و کتاب تاریخ انتشار : 02 نوامبر 2018 - 22:44 |

دومین دوره جایزه «احمد محمود» برگزار می شود

مهم‌ترین مساله برای برگزاری جایزه داشتن اسپانسر و تهیه مبلغ جایزه و هزینه‌های اجرایی است که امسال هم خوشبختانه حل شد
دومین دوره جایزه «احمد محمود» برگزار می شود

دومین دوره ادبیات و کتاب» برگزار می شود

دومین دوره جایزه «احمد محمود» به دبیری مهدی یزدانی خرم برگزار می شود.

به گزارش مشهدنیوز، دبیر اولین دوره جایزه «احمد محمود» با اعلام این خبر گفت: من و حسن شهسواری هم در کنار مهدی یزدانی‌خرم هستیم و سعی می‌کنیم مراسم پایانی جایزه، مثل سال گذشته، روز چهارم دی‌ ماه همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد احمد محمود برگزار شود.

او افزود: مهم‌ترین مساله برای برگزاری جایزه داشتن اسپانسر و تهیه مبلغ جایزه و هزینه‌های اجرایی است که امسال هم خوشبختانه حل شد.

محمدی در ادامه بیان کرد: امسال کتاب‌های سال ۹۶ داوری می‌شوند و مثل سال گذشته در دو بخش رمان و مجموعه‌ داستان.

این‌ نویسنده درباره شیوه داوری و داوران امسال گفت: بهتر است باقی خبرها را دبیر امسال اعلام کند، اما این روشن است که برای اجتناب از کار محفلی و تکراری و استفاده از دیدگاه‌های سایر نویسندگان، هیچ یک از ما سه نفر امسال داور نخواهیم بود و به طور کلی از تیم داوری سال گذشته، حداکثر شاید یک نفر امسال هم باشد. تیم امسال ترکیبی از چهره‌های دانشگاهی و نویسندگان هستند که دبیر امسال احتمالا هفته آینده آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

دبیر اولین دوره جایزه «احمد محمود» درباره این‌که پیش‌تر گمانه‌هایی درباره احتمال برگزاری جایزه توسط انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران وجود داشت، توضیح داد: من به قول شما اهالی رسانه اظهار امیدواری کرده بودم که در آینده این طور شود! هنوز هم البته اظهار امیدواری می‌کنم! چراکه حیات جایزه با اتصال به جریانی بزرگ‌تر و البته صاحب قدرت و منابع مالی بهتر تضمین می‌شود و کارهای فردی و دورهمی، نهایتا محکوم به تعطیلی‌اند. مثل جایزه «منتقدان و نویسندگان مطبوعات» که احمد غلامی دبیر دائمی‌اش بود. اما در عین حال، استقلال جایزه هم همین قدر مهم است و لازم است کار به شکل درست و بدون عجله انجام گیرد؛ ضمن این‌که من به عنوان یکی از اعضای هیات مؤسس و هیات مدیره اول انجمن صنفی، خیلی خوب می‌دانم انجمن هنوز در ابتدای راه است و باید به استحکام بیشتری برسد.

کامران محمدی در پایان گفت: به هر حال من از ابتدا مایل بودم جایزه از حالت فردی و متصل به خودم یا حداکثر چهار تا مثل خودم خارج شود تا باقی بماند، حالا یا با مشارکت نهاد صنفی معتمد و سالم یا با تشکیل هیات امنایی از آدم‌های مؤثر و قدرتمند. امیدوارم این اتفاق در سال‌های آینده بیفتد، وگرنه بعید می‌دانم سرنوشت بهتری نسبت به جایزه‌های دیگر در انتظار جایزه «احمد محمود» باشد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.