Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 1835
  پرینتخانه » آخرین اخبار, دیگر رسانه ها, ورزشی تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2018 - 10:48 |

رازهای یک شرکت مرموز

شرکتی سهامی خاص به صورت مشکوکی در حال تلاش برای خرید باشگاه پرسپولیس است. به گزارش مشهدنیوز، روزنامه قانون نوشت: «تحرکات برخی از مدیران پیشین پرسپولیس برای خرید این باشگاه از مدت‌ها قبل در قالب شرکتی به نام «پیشکسوتان کهن پرسپولیس» آغاز شده است. در واقع مسئولان این شرکت از سال ۹۶ و در جلسه‌ای […]

رازهای یک شرکت مرموز

شرکتی سهامی خاص به صورت مشکوکی در حال تلاش برای خرید باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش مشهدنیوز، روزنامه قانون نوشت: «تحرکات برخی از مدیران پیشین پرسپولیس برای خرید این باشگاه از مدت‌ها قبل در قالب شرکتی به نام «پیشکسوتان کهن پرسپولیس» آغاز شده است. در واقع مسئولان این شرکت از سال ۹۶ و در جلسه‌ای که با مسعود سلطانی‌فر داشتند، برای نخستین بار اعلام کردند قصد دارند سرخپوشان را بخرند و برای این کار نیز منابع مالی کافی را در اختیار دارند. مطرح شدن ماجرای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اما دوباره زمزمه‌های خرید این شرکت را بر سر زبان‌ها انداخته است؛ به گونه‌ای که حالا تنها مشتری پروپاقرص باشگاه پرسپولیس، شرکت پیشکسوتان است. شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس همچنین با جذب ستاره‌های پیشین سرخپوش، پایگاه مردمی مهمی را در اختیار گرفته‌اند. پیشکسوتانی که هر کدام با دریافت مبلغی اندک (حدود ۵۰۰ هزارتومان) عضو این شرکت هستند و به اصطلاح حقوق‌بگیر محسوب می‌شوند. بر اساس آن چه در سایت رسمی ثبت شرکت‌ها عنوان شده، آخرین تغییر این شرکت در سومین روز از خرداد ۹۷ انجام گرفته است. در همان آگهی آمده: «با استناد به جلسه مورخ ۹۶/۱۱/۲۶، اعضای هیات‌مدیره این شرکت برای مدت دو سال انتخاب شدند و بر این اساس علی پروین، ریس هیات‌مدیره، سعید شیرینی، مدیر عامل و عضو هیات‌مدیره، بیژن ذوالفقارنسب، نایب‌رییس هیات مدیره، محمدمهدی نبی، حمید جاسمیان، حمیدرضا استیلی و محمد جمعه‌ای نیز اعضای هیات مدیره هستند.»

درگیری، نمک فوتبال است

شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس با ابزارهایی هوشمندانه به دنبال پیدا کردن جایگاهی برای خود است. به عنوان مثال چند روز پیش بود که یکی از رسانه‌ها با تمجید از این شرکت، آنها را اصلح دانست. نکته جالب اما مصاحبه برخی از اعضای شرکت بود که حساسیت هواداران را به دنبال داشت و واکنش‌های متعددی را ایجاد کرد. ماجرا به گفت‌وگوی یک روزنامه ورزشی با بهروز رهبری‌فرد بازمی‌گردد که او در آن مصاحبه، حسابی از خجالت علی پروین و شرکت پیشکسوتان درآمد و گفت هدف این شرکت پس از واریز مبلغی میلیاردی از سوی شرکت همراه اول، تغییر کرده و آنها به فکر تیمداری هستند. گفت‌وگویی که واکنش ضیا عربشاهی را به دنبال داشت و او اعلام کرد: «رهبری‌فرد کوچک‌تر از آن است که درباره پروین صحبت کند.» صحبت های عربشاهی اما به همین جا ختم نشد و او در همان گفت‌وگو، برانکو را نه مربی بلکه یک تمرین‌دهنده خوب نامید تا شایعات تغییر سرمربی پس از خرید باشگاه توسط شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس را تایید کند. او در ادبیاتی عجیب بیان کرد: «برانکو فقط یک تمرین‌دهنده خوب است، من چند سال است آقای برانکو را می‌شناسم و وقتی دستیار آقای بلاژ بود هم فقط یک تمرین‌دهنده بود. زمانی که شد سرمربی، به فرکی گفتم چرا این‌طور ترکیب می چیند که گفت مدلش این است و هر چه می‌گوییم گوش نمی‌کند. آقای برانکو یک تمرین‌دهنده خوب است. یادتان باشد پارسال هم نیم‌فصل اول این دستیار چاق کروات (سرتن چوک) که کنارش نشسته بود باعث شد امتیازات را جمع کنیم و اگر جمع نمی‌کردیم به مشکل می‌خوردیم.»

دو چهره مخفی و تاثیرگذار

حال پیشکسوتان پرسپولیس در کنار یکدیگر جمع شده و جلسات مهم و محرمانه‌ای را برگزار می‌کنند تا زمینه خرید باشگاه پرسپولیس را فراهم کنند. از گوشه و کنار نیز خبر می‌رسد که سعید شیرینی به دیدار برخی از منتقدان این شرکت رفته و با آنها درباره دلایل فعالیت و تلاش‌ها برای خرید باشگاه پرسپولیس صحبت کرده است. البته شنیده‌های «قانون» حاکی از آن است که امیر عابدینی و محمد رویانیان نیز از اعضای تاثیرگذار این شرکت هستند اما نامی از آنها در لیست هیات‌مدیره دیده نمی‌شود؛ مدیرانی که در طول دوران مدیریت خود نتوانستند پرسپولیس را به جایگاه واقعی‌اش برسانند و پس از مدتی نیز کناره‌گیری کردند. کافی‌است به دوران حضور شیرینی و رویانیان در باشگاه پرسپولیس نگاهی کنیم تا متوجه شویم این دو نفر چگونه با مدیریت اشتباه، بدهی‌های میلیاردی را روی دست مدیران بعدی گذاشتند و در اوج مشکلات مالی، پرسپولیس را محکوم به پرداخت بدهی سنگین ژوزه کردند. این مردم فراموشکار اما به پاس روزهای درخشان پرسپولیس، مدیریت رویانیان و شیرینی را به تاریخ سپرده و واکنشی به احتمال خرید باشگاه از سوی این افراد معلوم‌الحال نشان نمی‌دهند. خمیازه‌های معروف سعید شیرینی روی نیمکت باشگاه پرسپولیس که نشان از عدم تعصب داشت، باعث شده هواداران این تیم با نگرانی، اخبار پیشکسوتان را پیگیری کنند و تلاش ها برای افزایش محبوبیت آنها ادامه دارد.

حقایقی از یک شرکت مرموز

هر چند که ضیا عربشاهی در گفت‌وگوی اخیر خود عنوان کرده شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، شرکت سهامی عام است اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این شرکت، سهامی خاص است و شرح وظایفی که در اساسنامه‌اش عنوان شده به این صورت است: «سرمایه‌گذاری و مشارکت در کلیه فعالیت‌های صنعتی، عمرانی، کشاورزی، خرید و فروش کالای مجاز بازرگانی در داخل و خارج از کشور، اخذ وام و البته شرکت در مناقصات و مزاید‌ه‌های بخش دولتی و خصوصی با مجوز و تایید وزارت ورزش و جوانان.»

شرح وظایفی که نشان می‌دهد سعید شیرینی به دنبال گسترش فعالیت‌های این شرکت است و تنها برای خرید باشگاه پرسپولیس، گام به عرصه رقابت نگذاشته است. به هر حال هر چه باشد شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس با جذب ستاره‌های پیشین فوتبال و در نظر گرفتن حقوقی برای آنها، تحرکات مشکوکی را آغاز کرده است و نکته عجیب‌تر آن که برخی از پیشکسوتان تبدیل به سینه‌چاک‌های این شرکت شده‌اند. کافی‌ است نگاهی به گفت‌وگوهایی که اعضای حقوق‌بگیر این شرکت علیه منتقدان کرده‌اند، بیندازید. همه آنها تلاش می‌کنند سعید شیرینی و شرکتش را اتفاقی نادر در ورزش ایران بدانند و برای آن بجنگند. این که پیشکسوتان به چه دلیل حاضر شده‌اند اعتبار خود را که حاصل سا‌ل‌ها به دنبال توپ دویدن و افتخارآفرینی بوده، صرف شرکتی کنند که ماهیت آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اتفاق مهمی است. آیا حقوق های حداکثر یک میلیون تومانی (در صورت عدم غیبت در تمام جلسه‌های تمرین) باعث شده پیشکسوتان این‌گونه علیه منتقدان موضع بگیرند یا اتفاقات دیگری در پس پرده رخ داده که ما از آن بی‌خبر هستیم؟ هر چه باشد، شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، تحرکات عجیبی را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد برای مطرح شدن بیشتر نامش، روی ستاره‌های محبوب سرخ، حساب ویژه‌ای باز کرده است.»

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.