۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 7234
  پرینتخانه » ریپورتاژ آگهی تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2019 - 18:47 |

راهنمای یک سفر ارزان به یزد

راهنمای یک سفر ارزان به یزد یکی از راه‌های فرار از دغدغه‌های فکری سفر کردن است ولی باید سفر را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که با کاستن از هزینه‌ها امکان تکرار آن برای آدم فراهم شود. به گزارش مشهدنیوز، بنابر اعلام سفرهای فرنگار رادینا، یزد به‌عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی زنده دنیا پس از […]

راهنمای یک سفر ارزان به یزد

یکی از راه‌های فرار از دغدغه‌های فکری سفر کردن است ولی باید سفر را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که با کاستن از هزینه‌ها امکان تکرار آن برای آدم فراهم شود.

به گزارش مشهدنیوز، بنابر اعلام سفرهای فرنگار رادینا، یزد به‌عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی زنده دنیا پس از ونیز و با داشتن معماری شگفت‌انگیز و مردمان خوش‌خلق و مهربان، میزبان گردشگران زیادی از ایران و جهان است و می‌تواند یک مقصد ارزان برای یک سفر داخلی باشد. در این مطلب راهنمای یک سفر ارزان به یزد را به علاقه‌مندان معرفی کنیم:

هتل‌های ارزان یزد کدم‌اند؟

شهر یزد نیز با تأسیس انواع هتل‌های مدرن و سنتی یزد و اقامتگاه‌های بوم گردی، امکان رزرو هتل ارزان در یزد را برای مهمانان عزیز مهیا کرده است. نرخ اماکن اقامتی و هتل‌های یزد مناسب هست و سعی شده تا خدمات ارزان و با کیفیت به مهمانان ارائه شود. اگر به دنبال هتل ارزان در یزد هستید، هتل‌های ۲ ستاره یزد و حتی برخی از هتل‌های ۳ ستاره یزد، گزینه‌های مناسبی برای این امر به شمار می‌روند.

لذّت سفر به یک شهر تاریخی با اقامت در هتل‌های سنّتی دوچندان می‌شود. اقامت در خانه‌های بوم ‌گردی و هتل‌های سنّتی، حس لذّت ‌بخش زندگی در خانه‌های قدیمی با آن معماری کاهگلی‌ رنگش را در وجودتان زنده می‌کند. هتل‌های سنتی ترنج، پارس، فاضلی و فیروزه می‌توانند گزینه خوبی برای اقامتی ارزان در یزد باشند.

61518545

بومگردی‌های خشت و خاطره، جنگل، آرا و شمعدونی تعدادی از بومگردی‌هایی هستند که قیمت مناسبی دارند و با اقامت در آن‌ها می‌توانید از هزینه اضافی جلوگیری کنید.

اگر اقامت در هتل‌های مدرن را ترجیح می‌دهید؛ یزد همچون سایر شهرهای ایران هتل‌های بسیاری را در خود جای‌ داده است. اقامت در هتل‌هایی مانند زنبق، الزهرا، ملیکا و هتل آپارتمان رادینا می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

برای رزرو هتل و بومگردی در یزد می‌توانید به سایت gotoyazd.com مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید از طریق چت آنلاین از کارشناسان gotoyazd مشاوره بگیرید و بهترین اقامتگاه را با کمترین نرخ رزرو کنید.

چه زمانی به یزد سفر کنیم؟

زمان سفر شما به این شهر کویری عامل مهمی در قیمت هتل به شمار می‌رود. در ماه‌های پایانی سال تا اوایل اردیبهشت این شهر میزبان مسافران بسیاری بوده و در نتیجه باید انتظار قیمت‌های بیشتر داشته باشید.

یزد در ایام نوروز یکی از شهرهای پر گردشگر ایران است و ظرفیت بیشتر این مراکز کاملاً تکمیل می‌شود اما کمتر کسی در ماه‌های گرم سال به این شهر سفر می‌کند و بدون شک در این زمان، پیدا کردن هتل‌های ارزان در یزد کار سختی نیست.

جاذبه‌های گردشگری یزد

شهر یزد به دلیل بافت سنّتی‌ که دارد؛ قدم زدن در کوچه‌های آن به‌ویژه در کوچه‌های آشتی‌کنان بسیار لذّت‌بخش است. این امر، این امکان را برای مسافران فراهم کرده تا بدون هیچ هزینه‌ای بتوانند از جاذبه‌های آن دیدن کنند. برای مثال یکی از محلّه‌های قدیمی و خشتی یزد، محلۀ فهادان آن هست که با بافت تاریخی که دارد، اکثر دیدنی‌های شهر را در دل خود جای‌ داده است. لذا مسافران عزیز می‌توانند در مدت کوتاهی و با هزینه ناچیزی از آن مکان‌های دیدنی بازدید کنند.

در محله فهادان بسیاری از خانه‌های قدیمی به اقامتگاه بدل گشته‌اند. هتل کهن کاشانه، هتل فاضلی، هتل فهادان و غیره ازجمله مکان‌هایی به شمار می‌آیند که در دل محله فهادان شهر یزد قرار گرفته‌ و با حال و هوای قدیمی خود از مهمانان یا مسافران پذیرایی می‌کنند.

61518547

پیشنهاد ما به شما این است بعد از اتمام یزدگردی در محله تاریخی فهادان، به یکی از سفره‌خانه‌ها یا رستوران‌های قدیمی شهر رفته و از خوردن غذا در بافت سنتی لذت ببرید.

برای بازدید از اماکن تاریخی معروف یزد، از میدان امیر چخماق شروع کنید و از معماری شگفت‌انگیز و حوض بزرگ آن در وسط شهر لذت ببرید. این میدان که تاریخ آن به قرن نهم برمی‌گردد؛ در واقع مجموعه‌ای متشکّل از مسجد، آب‌انبار و بازار هست که هر کدام از آن‌ها به‌نوعی گردشگران خارجی و داخلی را به‌سوی خود می‌کشاند.

میدان امیرچخماق یزد با معماری خاص و چشمگیری که دارد، یکی از نمادهای معروف شهر یزد است. در اطراف میدان مغازه‌هایی وجود دارند که جهت خرید از سوغاتی‌های معروف و سنّتی یزد می‌توانید به آنان مراجعه کنید.

در ضلع کناری چهارراه امیرچخماق، موزه آب یزد قرار دارد. این موزه دریکی از خانه‌های قدیمی یزد به نام کلاهدوزها قرار گرفته تا اهمیت آب در کویر را به مردم نشان دهد. از ویژگی‌های خاص این موزه پنج طبقه بودن و گذشتن یک‌رشته کاریز صدها ساله از میان آن است.

61518548

از دیگر مکان‌های دیدنی در همان نزدیکی، مسجد جامع یزد است که به خاطر کاشی‌کاری‌های بی‌نهایت زیبا و معماری خارق‌العاده معروف گشته است و دارای بلندترین مناره جفتی جهان است.

به‌غیراز هزینه هتل که انتخاب شخصی افراد است، یزد خیلی شهر گرانی نیست و می‌توان با هر سلیقه و بودجه‌ای در آن خوش گذراند. به‌هرحال در پایان هر سفری ممکن است با جیب خالی و خسته به خانه برگشت؛ امّا مسلماً آن سفر با تجربه‌های لذّت‌بخشی همراه است.

انتهای رپرتاژ آگهی/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.