Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7678
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2020 - 14:16 |

رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران

رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران مجلس نمایندگان آمریکا امروز درباره قطعنامه اختیارات جنگی رئیس جمهور برای محدود کردن هرگونه اقدام نظامی ترامپ علیه ایران رای‌گیری می‌کند. به گزارش مشهدنیوز به نوشته روزنامه نیویورک پست، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای مجلس روز پنج‌شنبه […]

رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران

مجلس نمایندگان آمریکا امروز درباره قطعنامه اختیارات جنگی رئیس جمهور برای محدود کردن هرگونه اقدام نظامی ترامپ علیه ایران رای‌گیری می‌کند.

به گزارش مشهدنیوز به نوشته روزنامه نیویورک پست، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای مجلس روز پنج‌شنبه (امروز)  محدود کردن اختیارات رئیس جمهور برای استفاده از اقدام نظامی علیه ایران را به رای‌گیری خواهند گذاشت.

وی در ادامه این بیانیه تاکید کرد: دولت ترامپ هفته گذشته یک حمله نامناسب و تحریک‌آمیز علیه فرماندهان نظامی ارشد ایران انجام داد. دولت بدون مشورت با کنگره دست به این اقدام زد. حمله‌ای که با تشدید تنش‌ها موجب به خطر افتادن جان نیروهای نظامی و دیپلمات‌هایمان در منطقه شد.

پلوسی افزود: رئیس جمهور آشکارا نشان داد که یک استراتژی منطقی و منسجم برای ایمن نگه داشتن مردم آمریکا، کاهش تنش با ایران و تضمین ثبات در خاورمیانه ندارد.

رئیس مجملس نمایندگان آمریکا همچنین گفت که اعضا برای انجام وظیفه خود در حفظ ایمنی مردم کشور به دنبال تصویب قطعنامه اختیارات جنگی با هدف محدود کردن اقدامات نظامی رئیس جمهور هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، دموکرات‌ها به دنبال اقداماتی دیگر برای محدود کرد اختیارات نظامی ترامپ هستند که شامل قانونی برای مسدود کردن بودجه تامین مالی اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره می‌شود.

به گزارش ایسنا، آمریکا روز جمعه گذشته در اقدامی غیرقانونی و جنایت‌کارانه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی و جمعی از هوادارانش را هدف قرار داد و همه آنها را به شهادت رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد که رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق در پاسخ به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

مجید تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نقش شاخص سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و شکست داعش، وی را یک قهرمان بی نظیر در ایران و منطقه دانست و مراسم تشییع پنج ملیونی وی در تهران و سایر شهرهای ایران و عراق را نشانه اشتباه محاسباتی آمریکا در این اقدام تروریستی دانست.

وی همچنین با اشاره به پاسخ متناسب و قدرتمند ایران ، بر عزم قاطع ایران در دفاع از مردم و سرزمین خود تاکید نمود و در عین حال اضافه کرد که ایران قصد جنگ را ندارد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.