Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 8458
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 13 فوریه 2020 - 0:27 |
گامی علیه اسرائیل و آمریکا

سازمان ملل از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌های کرانه باختری پرده برداری کرد

گامی علیه اسرائیل و آمریکا سازمان ملل از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌های کرانه باختری پرده برداری کرد دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و […]

سازمان ملل از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌های کرانه باختری پرده برداری کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و خشم اسرائیل روبه‌رو شد، به نظر می‌رسد آمریکا، هم‌پیمان اسرائیل هم نظر مثبتی در این باره نداشته باشد.

به گزارش مشهدنیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر میشل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک‌ها در وضعیت کنونی خود براساس قانون بین‌الملل غیرقانونی هستند.

این گزارش به هیچ فعالیت شهرک‌سازی و یا شرکت‌های فعال در این عرصه ماهیت قانونی نبخشیده است.

این نهاد لیست ۱۱۲ شرکت را منتشر کرده که در عرصه شهرک‌سازی فعال بوده و فعالیت‌هایی در این باره دارند که طبق قانون بین‌الملل غیرقانونی هستند از جمله این شرکت‌ها “ایر بی ان بی” و “اکسپدیا”‌و شرکت ” تریپ ادوایزر” هستند.

باچله گفت: می‌دانم که این موضوع محل بحث بوده و هست اما بعد از بررسی‌های دقیق انجام شده و با استناد به واقعیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: من به لحاظ اینکه گزارش منعکس کننده اعتبارات جدی مربوط به این برهه پیچیده و بی‌سابقه است، احساس رضایت می‌کنم.

باچله ادامه داد: امیدواریم این گزارش که بر مبنای حقایق است در این چارچوب درک شود و نباید مضمون آن در جهت خدمت به اهداف سیاسی و ایدئولوژیک در معرض تحریف و خدشه قرار بگیرد.

ریاض مالکی‌، وزیر خارجه دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از این گزارش استقبال کرد و از جامعه جهانی خواست بر این شرکت‌ها فشار بیاورد تا ارتباطات‌شان را با شهرک‌های اسرائیلی قطع کنند.

در بیانیه دفتر مالکی آمده است، انتشار لیست این شرکت‌ها و طرف‌های فعال در شهرک‌سازی‌ها پیروزی برای قانون بین‌الملل است.

وزیر فلسطینی کشورهای عضو سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل را به صدور دستور به این شرکت‌ها برای پایان دادن فوری به همکاری با سامانه شهرک‌سازی فراخواند.

اما رژیم صهیونیستی از زبان اسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم این گزارش را محکوم کرد. او مدعی شد، بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل و انتشار لیست سیاه شرکت‌ها تسلیم شدن خفت بار به فشارهای کشورها و سازمان‌هایی است که دنبال آسیب رساندن به اسرائیل هستند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.