۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 2276
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاست داخلی تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2019 - 11:42 |

سخت‌ترین دوران هاشمی از زبان عفت مرعشی

عفت مرعشی می‌گوید آیت‌الله هاشمی، سال‌های ۱۳۸۴- ۱۳۹۲ دورانی که دروغ، بی‌اخلاقی، خلاف و بی‌قانونی رواج پیدا کرد و دستاوردهای انقلاب را آسیب زد را جزو بدترین‌ دوره‌ها می‌دانست. به گزارش مشهدنیوز،  روزنامه ایران نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صندوقچه اسرار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی صندوقچه اسرار […]

سخت‌ترین دوران هاشمی از زبان عفت مرعشی

عفت مرعشی می‌گوید آیت‌الله هاشمی، سال‌های ۱۳۸۴- ۱۳۹۲ دورانی که دروغ، بی‌اخلاقی، خلاف و بی‌قانونی رواج پیدا کرد و دستاوردهای انقلاب را آسیب زد را جزو بدترین‌ دوره‌ها می‌دانست.

به گزارش مشهدنیوز،  روزنامه ایران نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صندوقچه اسرار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی صندوقچه اسرار وی؛ زنی که یک بار ترور فیزیکی آیت‌الله هاشمی را ناکام گذاشت و بارها دلش از ترور شخصیتی او به درد آمد. زنی که با سیاست میانه چندانی نداشت اما نامش در جای جای خاطرات آیت‌الله هاشمی آمده آن هم به نام کوچک و این با فضایی که در زندگی برخی مسئولان و برخی روحانیون وجود داشت، بسیار متفاوت بود. حال و روز خانم عفت مرعشی بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی تعریف زیادی ندارد؛ دلتنگ است و سکونت به خانه‌ای دیگر نتوانسته حال و هوای او را تغییر دهد. با این همه از بین سؤال‌های کتبی «ایران عصر» به چند پرسش جواب داد که در زیر می‌خوانید…

آقای هاشمی برای اعتلای ایران و ایرانیان دغدغه ها و آرزوهای بسیاری داشتند؛ برخی از این آرزوها و برنامه‌ها محقق شد و برخی دیگر نشد. شما بزرگ‌ترین آرزوی آقای هاشمی که برآورده نشد را چه می‌دانید؟

پیاده شدن اسلام واقعی و حکومت مردمی و توسعه.

آقای هاشمی دوران سختی را در جریان مبارزه انقلاب و زندان و در زمان جنگ تحمیلی و یک دهه اخیر داشتند؛ شما که نزدیک ایشان بودید کدام یک از این دوره‌ها برای آقای هاشمی سخت بود؟

سختی‌ها زیاد بود؛ دوران جنگ، دوران مبارزه قبل از انقلاب و… ولی چشم‌انداز و امیدهایی برای پیروزی بود. خود ایشان سالهای ۱۳۸۴- ۱۳۹۲ دورانی که دروغ، بی‌اخلاقی، خلاف و بی‌قانونی رواج پیدا کرد و دستاوردهای انقلاب را آسیب زد را جزو بدترین‌ها می‌دانست؛ همچنین زمان هایی که نمی‌گذاشتند برنامه‌ها به سرانجام برسد.

چرا با وجود این که آقای هاشمی روحانی بودند و مسئولیت‌های بالایی در کشور داشتند، در خاطرات خود از شما به‌عنوان «عفت» نام می‌بردند؟

اول اینکه چون نام من عفت است و دوم ایشان فرد روشن و دور از تحجر و یک مسلمان واقعی بود.

آیت‌الله هاشمی بارها و بارها از شما و مسائل ریز خانوادگی حتی قهر و دعوایتان در خاطراتشان نوشته‌اند و به چاپ رسید؛ خودتان موافق بودید بعضی مسائل خانوادگی تان منتشر شود؟

وقتی ایشان صلاح می دید، حتماً لازم بود و من هم راضی بودم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.