Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 4394
  پرینتخانه » شهری, گردشگری و میراث تاریخ انتشار : 30 جولای 2019 - 15:51 |

سفر به غرب ایران ارزان می‌شود؟

سفر به غرب ایران ارزان می‌شود؟ سفر به غرب ایران با تور و خدمات آژانس برای هر نفر دست‌کم ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بالاترین نرخی که برای تورهای ماجراجویانه این منطقه درنظر گرفته شده حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای یک نفر است. قیمت این تورها در کنار محدودیت‌های حمل و نقل […]

سفر به غرب ایران ارزان می‌شود؟

سفر به غرب ایران ارزان می‌شود؟

سفر به غرب ایران با تور و خدمات آژانس برای هر نفر دست‌کم ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بالاترین نرخی که برای تورهای ماجراجویانه این منطقه درنظر گرفته شده حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای یک نفر است. قیمت این تورها در کنار محدودیت‌های حمل و نقل عمومی به این بخش از جغرافیای ایران باعث شده بیشتر مردم تجربه‌ی سفرهای شمال را به غرب ایران نیز بکشانند، یعنی بدون توجه به تورهای گران زمینی، با خانواده و دوستان، سفرهای شخصی به استان‌های غربی داشته باشند. رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اما گفته می‌خواهند این ساختار را با طراحی تورهای ارزان و آسان کردن شرایط سفر، تغییر دهند.

به گزارش مشهدنیوز،  حرمت‌الله رفیعی با اشاره به اجرای طرح سیاست ارزان و آسان‌سازی سفر به استان‌های غربی،: توسعه گردشگری استان‌های غرب که شامل اردبیل، آذربایجان غربی، شرقی، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان می‌شود در راستای سیاست‌گذاری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توازن و توزیع سفرهای داخلی، هدف قرار گرفته است. در این استان‌ها مجموعا ۵۰۰ آژانس مسافرتی شناسایی شده که فعال کردن آن‌ها در حوزه تورهای داخلی در اولویت ما است.

وی با اشاره به هزینه برخی تورها که به مراتب از سفر شخصی بیشتر است، اظهار کرد: به همین منظور از استانداران خواسته‌ایم به توسعه گردشگری اهتمام بیشتری نشان دهند و برای طراحی بسته‌های سفر ارزان اقدام کنند. برخی از استانداران و شهرداران در این مناطق، آگاهی خوبی درباره گردشگری دارند، ما از آن‌ها درخواست کردیم برای گردشگری بیشتر تبلیغ و هزینه کنند. فکر می‌کنیم توانی که استانداران دارند از بودجه و ظرفیت آژانس‌های خصوصی خارج است. در جریان این طرح نیز قرار است اجرای تورهای غرب را به آژانس‌های این استان‌ها واگذار کنیم تا پویاتر شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا محور این سیاست‌ها و برنامه‌ی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترویج سفر با تور به غرب ایران است یا به طور کل ازدیاد سفر به این مناطق مدنظر قرار گرفته است، گفت: طبیعتا هدف ما به عنوان آژانس‌دار ترویج سفرهای گروهی و همراه با تور است. وقتی بدون تور سفر می‌کنیم خیلی نمی‌توانیم مقصد و جاذبه‌های آن را درک کنیم. در واقع وقتی تصمیم می‌گیرم با اتومبیل شخصی سفر کنیم، فقط از «رفتن» لذت می‌بریم. کم پیش می‌آید پیش از سفر درباره مقصد و جاذبه‌های آن مطالعه کنیم و یا هنگام بازدید بدون راهنما، دانش بیشتری از آثار پیدا کنیم. این تجربه را در یکی از سفرهایم به ترکیه داشتم، با این‌که سفرهای زیادی به این کشور داشته‌ام اما یک‌بار که با راهنما راننده‌ای مسیر کوتاهی را از فرودگاه طی می‌کردم به قدری اطلاعات خوبی دریافت کردم که انگار تا به حال سفری به ترکیه نداشتم.

رفیعی افزود: سفر با تور مزایای بسیاری دارد؛ سفر فراتر از یک لذت لحظه‌ای و ناپایدار معنی پیدا می‌کند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، دانش و شناختمان را بیشتر می‌کند و اگر مشکلی پیش آید همراه با گروه، راحت‌تر می‌توان پیگیری کرد و به طور کل حاشیه امن آن بیشتر است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.