۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 2916
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست داخلی تاریخ انتشار : 12 فوریه 2019 - 17:33 |
برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در آستانه

سفیر ایران در قزاقستان: امروز ایران کشوری باثبات، با آینده‌ای روشن و رو به رشد است

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در آستانه سفیر ایران در قزاقستان: امروز ایران کشوری باثبات، با آینده‌ای روشن و رو به رشد است مراسم روز ملی و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در شهر آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان با حضور مقامات لشکری و کشوری، فعالان اقتصادی و … برگزار شد. به گزارش مشهدنیوز، در این مراسم […]

سفیر ایران در قزاقستان: امروز ایران کشوری باثبات، با آینده‌ای روشن و رو به رشد است

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در آستانه

سفیر ایران در قزاقستان: امروز ایران کشوری باثبات، با آینده‌ای روشن و رو به رشد است

مراسم روز ملی و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در شهر آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان با حضور مقامات لشکری و کشوری، فعالان اقتصادی و … برگزار شد.

به گزارش مشهدنیوز، در این مراسم که با حضور مقامات لشکری و کشوری، فعالان اقتصادی، اصحاب رسانه و دانشگاهیان جمهوری قزاقستان و همچنین سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مقیم آستانه برگزار شد، مجید صابر، سفیر کشورمان در قزاقستان طی سخنانی به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب پرداخت.

سفیر کشورمان در قزاقستان، انقلاب اسلامی را سرآغاز عصر نوینی در تاریخ چندین هزار ساله ایران نامید و بر نقش مردم و رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی که در سال‌های اولیه انقلاب، نهالی نوپا و جوان بود، در برابر بزرگترین تندبادها، مقاومت کرده و اکنون درخت تناوری است که استواری و اقتدار بی‌نظیر آن را حتی دشمنان ایران نیز نمی‌توانند انکار کنند.

صابر با اشاره به شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به‌عنوان شعار اصلی مردم ایران در دوران انقلاب، این شعار را آرمان اصلی مردم و مبنایی برای تدوین قانون اساسی کشور عنوان کرد و گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران کشوری با استقلال رأی در ابعاد داخلی و خارجی است به گونه‌ای که پس از دهه‌ها همچنان پرقدرت به حیات خود ادامه داده و پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف به دست آورده است.
57829430

سفیر کشورمان در آستانه با اشاره به دستاوردهای کشور در ۴۰ سال گذشته، تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشرفت‌های حاصله و به پشتوانه مشارکت و حمایت‌های مردمی و استقلال در سیاست خارجی، کشوری با ثبات، با آینده‌ای روشن و روبه رشد است.

وی سیاست خارجی ایران را بر مبنای تعامل با جهان عنوان کرده و توافق هسته‌ای را مصداق این سیاستتعامل‌گرایانه توصیف کرد و گفت: این توافق می‌تواند الگویی برای حل موضوعات بین‌المللی باشد و طبعاً عدم پایبندی بر چنین توافق‌هایی موجب بی اعتمادی به جامعه جهانی و هرج و مرج بین‌المللی خواهد شد.
مجید صابر در بخش دیگری از سخنان خود به روابط ایران و قزاقستان اشاره کرد و این روابط را روابطی تاریخی و بر مبنای دوستی و برادری توصیف کرد و با اشاره به اشتراکات فرهنگی، به حضور اقلیت‌هایی از قزاق تبارها در ایران و همچنین ایرانیان در قزاقستان اشاره و آن‌ها را پل دوستی میان دو کشور نامید.
وی با تأکید بر اینکه، در طول سال‌های گذشته روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مردمی روند رو به رشدی را تجربه کرده است، به دیدارهای متقابل رؤسای جمهور دو کشور و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به آکتائو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تعاملات زمینه مناسبی را برای رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کرده است.
در این مراسم همچنین تیمور توکتابایف معاون وزیر صنعت و توسعه زیر ساخت جمهوری قزاقستان به‌عنوان میهمان ویژه مراسم سخنرانی کرد. وی ضمن تبریک روز ملی ایران و آرزوی رفاه و شکوفایی برای مردم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران با داشتن ظرفیت‌های اقتصادی و موقعیت ژئوپولتیکی یکی از شرکای اصلی تجاری قزاقستان است و همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی و حوزه معدن در مرحله توسعه زیادی قرار دارد.

معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت جمهوری قزاقستان افزود: خط آهن قزاقستان – ترکمنستان – ایران به توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور، کمک خواهد کرد.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشی خط برگزار شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.