۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 5907
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2019 - 12:09 |

صدور مجوز تأسیس انجمن صنفی از سوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری

صدور مجوز تأسیس انجمن صنفی از سوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری با تصمیم دولت و با هدف تأمین امنیت شغلی شاغلان مشاغل فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و تسهیل فعالیت صنفی و حرفه‌ای در این حوزه، تأسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه […]

صدور مجوز تأسیس انجمن صنفی از سوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری

صدور مجوز تأسیس انجمن صنفی از سوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری

با تصمیم دولت و با هدف تأمین امنیت شغلی شاغلان مشاغل فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و تسهیل فعالیت صنفی و حرفه‌ای در این حوزه، تأسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه مجاز برشمرده شد.

به گزارش مشهدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور تأمین امنیت شغلی شاغلان مشاغل فرهنگی و هنری و رسانه ای و تسهیل فعالیت صنفی و حرفه ای در این حوزه، با تأسیس انجمن صنفی سراسری از سوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه موافقت کرد.

حمایت از حقوق پدید آورندگان آثار فرهنگی، هنری و امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات و قلم، صدا و سیما و رسانه، بسترسازی برای حضور بین المللی در عرصه های فرهنگی، هنری و تنظیم مناسبات و روابط میان اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با امور فرهنگی و هنری، از دیگر اهداف اخذ این تصمیم است.

بر اساس این تصمیم، کلیه متقاضیان تأسیس انجمن فوق می بایست درخواست خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نمایند.

گفتنی است، دستورالعمل چگونگی تشکیل جلسات، تصمیم‌گیری، ابلاغ مصوبات و سایر امور و هم‌چنین ضوابط مربوط به نحوه تأسیس، چگونگی نظارت و نحوه فعالیت تشکل های موضوع این مصوبه (اعم از کانون ها، خانه ها و انجمن ها) و تأسیس کانون فراگیر و تعریف و تشخیص مفاهیم مندرج در این تصویب‌نامه پس از تصویب در کمیسیونی به همین منظور، با امضای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.