Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 10317
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2020 - 0:25 |
استاندار گیلان تأکید کرد

ضرورت بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از آموزش در بستر فضای مجازی

استاندار گیلان تأکید کرد ضرورت بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از آموزش در بستر فضای مجازی  مشهدنیوز/ گیلان استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌ها و اهداف مرتبط با تعالی نظام آموزشی با وجود شرایط کرونایی گفت: استفاده همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و […]

ضرورت بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از آموزش در بستر فضای مجازی

استاندار گیلان تأکید کرد

ضرورت بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از آموزش در بستر فضای مجازی

 مشهدنیوز/ گیلان استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌ها و اهداف مرتبط با تعالی نظام آموزشی با وجود شرایط کرونایی گفت: استفاده همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند، برقرار باشد.

ارسلان زارع شامگاه امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانش‌آموزان و توجه به استمرار اجرای تدابیر پیشگیرانه، اظهار کرد: تولید محتوای آموزشی در خصوص خودمراقبتی و دیگر مراقبتی برای دانش‌آموزان و اولیای آنان، ضروری است.

وی حضور حداقلی دانش‌آموزان در مدارس و کاهش فعالیت‌های جسمانی آنان را امری مهم خواند و افزود: لازم است آموزش و پرورش در خصوص بهره‌مندی دانش‌آموزان از مولفه‌های آموزشی و پرورشی، برنامه ریزی کند.

زارع از سند تحول بنیادین به‌عنوان سند راه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: مطابق این سند آموزش‌وپرورش در کنار آموزش علم و دانش و تربیت و نیز تزکیه دانش‌آموزان، به تامین سلامت جسمی و روحی آنان نیز ملزم شده و بر این مبنا باید علاوه‌بر دقت نظر در مورد آموزش و تربیت دانش‌آموزان، به سلامت آن‌ها نیز توجهی کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین، برنامه‌های خوبی از سوی آموزش و پرورش استان اجرایی شده، به تدوین بسته‌های تحولی در این بخش اشاره و اضافه کرد: لازم است در اجرای این سیاست‌ها خانواده دانش‌آموزان، فرهنگیان و نیز دستگاه‌های اجرایی مشارکت و نقش آفرینی کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: تاکید دارم حضور نیافتن دانش‌آموزان در مدارس در دوران کرونا، نباید منجر به تعطیلی برنامه‌ها و اهداف برای تعالی نظام آموزشی شود بلکه توجه کنیم با شیوع این ویروس، با زیست‌بوم جدیدی مواجه هستیم که یکی از مهمترین مولفه‌های آن آموزش مجازی است.

زارع یادآور شد: شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) یک پاسخ ملی به نیازی ضروری بود که به دلیل شیوع کرونا به یک بستر جدی و مهم تبدیل شده از این‌رو باید برای بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از این فرصت و تحقق عدالت آموزشی، برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه فناوری باید بیش از پیش برای ارائه محتوای آموزشی به دانش‌آموزان گسترده شود، تصریح کرد: استفاده همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند، برقرار باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان برای اصلاح ساختار و رفع مشکلات موجود همکاری لازم را داشته باشد و در صورت لزوم برای تامین اعتبار، از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استفاده شود.

زارع حضور شماری از دانش‌آموزان برخی نقاط استان در مدارس را نیازمند توجه خواند و گفت: باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیفت بندی در این مدارس، با جدیت دنبال شود تا خطری آنان را تهدید نکند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با نظارت کامل، آموزش همه دانش‌آموزان پیگیری شود تا هیچ دانش‌آموزی از فرآیند آموزش دور نماند و در این میان؛ جلب مشارکت خانواده‌ها نقش اثرگذاری دارد ضمن آنکه باید از ظرفیت خیران برای رفع محرومیت‌های آموزشی استفاده شود.

وی بیان کرد: این یک واقعیت است که ویروس کرونا به عنوان خطری برای آسیب به ‌سلامت همگانی، این مسئولیت اجتماعی را برای ما بوجود آورده که به‌طور کامل در میدان باشیم و برای رفع مشکلات، به دانش‌آموزان کمک کنیم و تاکید دارم در این مسیر علاوه بر شکیبایی و جدیت، خلاقیت نیز به کار گرفته شود تا با دانش‌آموزان، ارتباطی مستمر و موثر شکل گیرد.

زارع وجود هماهنگی بیشتر بین خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را امری موثر خواند و گفت: باید نقش‌ها و مسئولیت‌ها در این بخش، به درستی توزیع شود.

استاندار گیلان اجرای طرح آجر به آجر(پویش مشارکت همگانی در ساخت مدرسه) با هدف جلب مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و نیز خیران در امر مدرسه‌سازی را نیازمند اطلاع رسانی بیشتر از سوی آموزش و پرورش و رسانه‌ها خواند و گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی گیلان نسبت به میانگین کشوری، لازم است ضمن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این بخش، از ظرفیت خیران استان برای ساخت مدارس جدید بهره بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان تعمیر و نگهداری تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مدارس و سرویس به موقع آنها را امری ضروری دانست که مدیران نواحی و مدارس باید در جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و مدیریت بهینه منابع به آن توجه کنند.

زارع اجرای طرح توسعه سواد زنان روستایی و عشایری استان را مورد بحث قرار داد و با بیان اینکه اجرای این طرح طی سال‌های اخیر روند روبه رشدی داشته، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان‌های مرتبط با امر آموزش سواد و مهارت تاکید کرد و گفت: باید در راستای اجرای تفاهم نامه‌های موجود در این بخش از جمله تفاهم نامه ادارات کل امور بانوان و خانواده استانداری با فنی و حرفه‌ای، بیش از پیش بهره مند شد.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم اهتمام بیشتر در ارتباط با نوسازی مدارس در گیلان تاکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره مندی دانشگاه فرهنگیان گیلان از تجهیزات و امکانات مناسب شد.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.