Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 12202
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 فوریه 2021 - 10:10 |
لیگ قهرمانان اروپا؛

طارمی و دوستان برابر یاران رونالدو/ چشم انتظار رویش گل اروپایی “مهدی آقای گل”

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ با دیدار تیم‌های پورتو و یوونتوس پیگیری می‌شود. شب دوم از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب (چهارشنبه) با برگزاری ۲ دیدار همزمان پیگیری خواهد شد؛ یاران مهدی طارمی در پورتو میزبان یوونتوس خواهند بود […]

طارمی و دوستان برابر یاران رونالدو/ چشم انتظار رویش گل اروپایی “مهدی آقای گل”

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ با دیدار تیم‌های پورتو و یوونتوس پیگیری می‌شود.

شب دوم از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب (چهارشنبه) با برگزاری ۲ دیدار همزمان پیگیری خواهد شد؛ یاران مهدی طارمی در پورتو میزبان یوونتوس خواهند بود و سویا در زمین خود به مصاف دورتموند می‌رود.

پورتو- یوونتوس

یاران مهدی طارمی در تیم پرتو امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در “استادیو دو دراگائو” به مصاف یاران کریستیانو رونالدو در تیم یوونتوس خواهند رفت.

پورتو در حال حاضر از ۱۹ بازی در لیگ پرتغال ۴۱ امتیاز کسب کرده و با اختلاف ۱۰ امتیاز نسبت به اسپورتینگ صدرنشین، در رتبه دوم جای گرفته است.

یوونتوس قهرمان ۹ دوره اخیر سری آ در این فصل اقتدار سال‌های قبل را ندارد و از ۲۱ بازی ۴۲ امتیاز کسب کرده و در رتبه چهارم جای گرفته است. این تیم با اینترمیلان صدر نشین ۸ امتیاز فاصله دارد.

آنچه که بر جذابیت این دیدار می‌افزاید حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب تیم یوونتوس است، اما این دیدار از جهت دیگری برای ما ایرانیان اهمیت دارد. با توجه به حضور مهدی طارمی مهاجم ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان در ترکیب پورتو ما چشم انتظار تماشای جدال او در خط حمله پورتو با ستاره‌های گران قیمت یووه هستیم.

طارمی در بازی‌های مرحله گروهی غالبا نیمکت نشین بود و فرصت اندکی برای نمایش توانایی‌های خود داشت، اما پس از پایان دور گروهی اتفاقات مثبتی برای ستاره ایرانی پورتو رقم خورده و این بازیکن سختکوش نه تنها خود را به ترکیب اصلی پورتو تحمیل کرده بلکه چند هفته‌ای است که به گلزن شماره یک” اژدهایان” (لقب پورتو) تبدیل شده است و بین هواداران این تیم هم محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

طارمی در هفته‌های اخیر در لیگ و جام حذفی پرتغال بار‌ها با گلزنی خود فرشته نجات تیمش شده است. او در حال حاضر ۹ گل در لیگ برتر پرتغال برای پورتو به ثمر رسانده است. ضمن آن که این مهاجم ایرانی در ۵ بازی جام حذفی هم به میدان رفته و در همه این بازی ها گلزنی کرده و  رکوردی  ۵۹ ساله را شکسته است.

با توجه به درخشش طارمی و محبوبیتش نزد هواداران انتظار می‌رود”کونسیسائو” سرمربی پورتو مجاب شود در این بازی فرصت بیشتری به این مهاجم گلزن بدهد.

در آن سوی میدان هم نگاه‌ها به طور خاص به کریستیانو رونالدو دوخته خواهد شد. این ستاره پرتغالی که صاحب انواع و اقسام رکورد‌ها در لیگ قهرمانان اروپا است، تلاش خواهد کرد باز هم برای یووه مثمر ثمر شود و بر شمار گل‌های زده خود بیفزاید.

کریستیانو رونالدو، در حال حاضر به رکورد ۱۵ هزار و ۳۶۹ دقیقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده و ۱۷۸ بازی در این رقابت‌ها انجام داده است. ستاره پرتغالی یووه در شانزده فصل مختلف لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. این بازیکن صاحب رکورد‌های بیشترین گل زده، بیشترین پاس گل، بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی و برترین گلزن این رقابت‌ها است.

پورتو تاکنون پنج بار در رقابت‌های اروپایی برابر یوونتوس به میدان رفته، اما هرگز نتوانسته است این تیم را شکست دهد، ۴ بار برابر بیانکونری‌ها شکست خورده و تنها یک تساوی به دست آورده است.

تنها دیدار پورتو و یوونتوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶  بود که یوونتوس در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت ۳- صفر به پیروزی رسید، اما در هر ۲ بازی یوونتوس وقتی توانست گل بزند که یک بازیکن پورتو در نیمه اول اخراج شد.

یوونتوس به همراه زنیت تنها تیم‌هایی هستند که در لیگ قهرمانان اروپا ۲ بار خارج از خانه برابر پورتو به میدان رفته اند و گل نخورده اند.

یوونتوس برای هفتمین بار پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. ضمن آنکه این چهارمین حضور پورتو درمرحله حذفی طی ۵ فصل گذشته است.

پورتو تنها تیمی است که در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان در خانه گلی دریافت نکرده است. آن‌ها در پنج بازی آخر خود در لیگ قهرمانان کلین شیت کرده اند که طولانی‌ترین روند گل نخوردن برای آن‌ها در این رقابت‌ها است.

سویا- بورسیا دورتموند

در دیگر بازی امشب سویا در ورزشگاه رامون سانچز پیسخوان میزبان تیم بورسیا دورتموند آلمان خواهد بود.

سویا در لالیگا از ۲۲ بازی صاحب ۴۵ امتیاز است و در رتبه چهارم جدول جای گرفته است. اختلاف این تیم با بارسلونای رده سومی تنها یک امتیاز است و با آتلتیکومادرید صدرنشین ۹ امتیاز فاصله دارد.

دورتموند در بوندسلیگا شرایط خیلی مناسبی ندارد این تیم از ۲۱ بازی ۳۳ امتیاز کسب کرده و با ۱۶ امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رتبه ششم جای گرفته است.

تنها تقابل این ۲ تیم در رقابت‌های اروپایی به مرحله گروهی لیگ اروپا در فصل ۱۱-۲۰۱۰ برمی گردد که در آن بازی سویا در بازی رفت یک بر صفر به پیروزی رسید و در خانه برابر دورتموند به نتیجه  مساوی ۲ بر ۲ دست یافت.

دورتموند در ۱۰ دیدار خارج از خانه برابر حریفان اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته است به پیروزی دست پیدا کند، سه بار برابر آن‌ها به تساوی رسیده و هفت بار شکست خورده است ودر ۹ بازی از این مسابقات حداقل ۲ گل دریافت کرده است.

سویا در رقابت‌های اروپایی ۱۲ بار میزبان تیم‌های آلمانی بوده است که فقط در یکی از این بازی‌ها شکست خورده، هفت بار آلمان‌ها را شکست داده و ۴ بار هم برابر آن‌ها به تساوی دست یافته است. تنها شکست این تیم برابر بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۸– ۲۰۱۷ بود که ۲-۱ شکست خورد.

این ششمین حضور سویا در لیگ قهرمانان اروپا است و آن‌ها پنج بار به مرحله حذفی راه یافته اند، اما فقط یک بار در فصل۸ ۱ -۲۰۱۷ موفق شدند از مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

دورتموند هم از ۸ بار حضور خود در لیگ قهرمانان ۷ بار به مرحله حذفی راه یافته است. آن‌ها از فصل۱۷ -۲۰۱۶ به بعد هرگز نتوانسته اند، به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.