۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 651
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2018 - 17:29 |
وزنه بردار ایرانی در 96 کیلو هم رکورددار شد

طلا و رکورد جدید یک‌ضرب به نام سهراب مرادی

وزنه بردار ایرانی در 96 کیلو هم رکورددار شد طلا و رکورد جدید یک‌ضرب به نام سهراب مرادی همانطور که پیش بینی می شد، سهراب مرادی با کسب مدال طلا و ثبت یک رکورد جدید، به کارش در حرکت یکضرب پایان داد. به گزارش مشهدنیوز، بالاخره بعد از گذشت چند روز از رقابت های جهانی وزنه […]

طلا و رکورد جدید یک‌ضرب به نام سهراب مرادی

وزنه بردار ایرانی در 96 کیلو هم رکورددار شد

طلا و رکورد جدید یک‌ضرب به نام سهراب مرادی

همانطور که پیش بینی می شد، سهراب مرادی با کسب مدال طلا و ثبت یک رکورد جدید، به کارش در حرکت یکضرب پایان داد.

به گزارش مشهدنیوز، بالاخره بعد از گذشت چند روز از رقابت های جهانی وزنه برداری 2018، ستاره وزنه برداری ایران روی تخته عشق آباد حاضر شد. سهراب مرادی که قبل از اعزام نیز امید اصلی کسب مدال طلا برای ایران بود، امروز در دسته 96 کیلوگرم روی تخته رفت.

این وزنه بردار ایرانی که طلای المپیک و جهان را در کارنامه دارد و رکورددار دسته 94 کیلوگرم نیز به حساب می آید، اکنون با تغییر اوزان در دسته 96 کیلوگرم، به مصاف حریفان خود رفت.
البته امیر حقوقی، دیگر وزنه بردار ایرانی در این دسته بود که در حرکت اول 161 و در حرکت دوم یکضرب، 167 را با موفقیت بالای سر برد. او در سومین تلاش خود 171 را به زمین انداخت تا با همان 167 کیلوگرم، به کارش در یکضرب پایان دهد.

سهراب مرادی که به عنوان آخرین وزنه بردار و مدعی اصلی این وزن، با 181 کیلوگرم کار خود را در یکضرب آغاز کرد، رقبایی از کشورهای بلاروس، رومانی و چین را در کنار خود دید.

ستاره وزنه برداری ایران 181 کیلوگرم را با موفقیت به نام خود ثبت کرد؛ اما قبل از این‌که برای دومین حرکت روی تخته بیاید، مدال طلای یکضرب برایش قطعی شد.

با توجه به تغییر اوزان، وزنه 186 کیلوگرمی طبق اعلام فدراسیون جهانی می توانست رکورد جدیدی را به نام سهراب مرادی ثبت کند. او در حرکت دوم این وزنه را به سختی مهار کرد؛ اما داوران به خاطر لرزش آرنج از او خطا گرفتند و با 3 چراغ قرمز این وزنه را قبول نکردند.

در ادامه، سهراب مرادی که خیالش از کسب مدال طلای یکضرب راحت بود، برای حرکت سوم همان 186 کیلوگرم را انتخاب کرد. این بار وزنه بردار ایرانی خیلی راحت وزنه را بالای سر خود مهار کرد و علاوه برکسب مدال طلای یکضرب جهان، رکورد جدیدی در دسته 96 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

سهراب که قبل از این در یکضرب دسته 94 کیلوگرم ،وزنه 189 کیلویی را به نام خود ثبت کرده بود، حالا در دسته 96 کیلوگرم هم اولین رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.

تیان تائو از چین با 181 کیلوگرم و یوهنی از بلاروس با 180 کیلوگرم به مدال های نقره و برنز یکضرب دست یافتند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.