Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 10122
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2020 - 19:59 |

فرمول۱ مسابقه شبانه “گرند پری” عربستان را به تقویم ۲۰۲۱ می‌افزاید.

فرمول۱ مسابقه شبانه “گرند پری” عربستان را به تقویم ۲۰۲۱ می‌افزاید. به گزارش مشهدنیوز/ در این رویداد، برترین رانندگان و بهترین خودروسازان جهان به صف‌آرایی خیابانی شبانه خواهند پرداخت. مسابقه ۲۰۲۱، نخستین در نوع خود خواهد بود که نتیجه مشارکت طولانی‌مدت بین فرمول۱ و فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت‌سواری عربستان سعودی‌ست. این مسابقه در خیابان‌های ساحلی جدّه(در کرانه […]

فرمول۱ مسابقه شبانه “گرند پری” عربستان را به تقویم ۲۰۲۱ می‌افزاید.

فرمول۱ مسابقه شبانه “گرند پری” عربستان را به تقویم ۲۰۲۱ می‌افزاید.

به گزارش مشهدنیوزدر این رویداد، برترین رانندگان و بهترین خودروسازان جهان به صف‌آرایی خیابانی شبانه خواهند پرداخت.
مسابقه ۲۰۲۱، نخستین در نوع خود خواهد بود که نتیجه مشارکت طولانی‌مدت بین فرمول۱ و فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت‌سواری عربستان سعودی‌ست. این مسابقه در خیابان‌های ساحلی جدّه(در کرانه دریای سرخ) برگزار خواهد شد، و نمای پس‌زمینه ساحلی و دریایی بسیار زیبا و رویایی برای یک آخرهفته پر از ورزش‌های موتوری، و رویدادهای سرگرم‌کننده و فرهنگی  فراهم خواهد نمود. همه این‌ها در دومین شهر بزرگ عربستان سعودی رخ خواهد داد.
چیس کری( Chase Carey)، رئیس و مدیر اجرایی فرمول۱ گفت: “از اینکه به عربستان سعودی برای فصل۲۰۲۱ خوشامد می‌گوییم هیجان‌زده‌ایم و از اینکه پس از گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر، پذیرش این میزبانی را اعلام نمودند خرسندیم.
عربستان سعودی کشوری‌ست که به سرعت به مرکزی برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی بدل می‌شود و رویدادهای رسمی بسیار بزرگی در سال‌های اخیر در آن برگزار شده، و ما بسیار خوشحال هستیم که از سال آینده، فرمول۱ نیز آنجا برگزار خواهد شد.
این منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت است و با نگاه به این که ۷۰٪ جمعیت عربستان سعودی، جوانان زیر ۳۰سال هستند، از اینکه به این حجم بالقوه از هواداران دست خواهیم یافت و هواداران کنونی‌مان را از سراسر جهان گرد هم می‌آوریم تا از این مسابقه در این موقعیت جغرافیایی افسانه‌ای و تاریخی لذت ببرند هیجان‌زده‌ایم.
در هفته‌های پیش رو، تقویم کامل ۲۰۲۱ را منتشر خواهیم کرد و آن را برای تایید، در دفتر انجمن جهانی ورزش‌های موتوری ( World Motor Sport Council) ثبت خواهیم نمود.”
شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل آل سعود، وزیر ورزش نیز افزود:
“عربستان سعودی بر شتاب خود به سوی پیشرفت می‌افزاید، و سرعت، انرژی و هیجان فرمول۱، به خوبی نشانگر دورهء گذاری‌ست که کشور سپری می‌کند. چنان که در سال‌های اخیر دیده‌ایم مردم ما می‌خواهند در قلب بزرگترین لحظات ورزش و سرگرمی حضور داشته باشند. و در این میان چیزی بزرگتر از فرمول۱ وجود ندارد.
فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشد، فرمول۱ رویدادی‌ست که مردم را گرد هم می‌آورد تا موقعیتی را   فراتر از ورزش جشن بگیرند. ما به آن روز چشم داریم تا این تجربه منحصر به فرد و همچنین شهر جده را با جهانیان به اشتراک بگذاریم. این رویداد، برای بسیاری از مردم عربستان سعودی، تحقق یک رویا خواهد بود.”
شاهزاده خالد بن سلطان الفیصل، رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت‌سواری عربستان سعودی نیز گفت:
“امروز از هر لحاظ نوآورانه و سرنوشت‌ساز است. سخت بر این باورم که جایزه بزرگ عربستان سعودی ، بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ کشورمان خواهد بود و می‌تواند زندگی‌ها و نگاه‌ها را دگرگون کند، و چنان مخاطبان و اجتماعی گرد هم آورد که هرگز پیش از این دیده نشده. حضور چهره‌های نامدار این ورزش و تیم‌های تاریخ‌ساز در عربستان سعودی، در مقابل چشم هواداران جوان و خانواده‌های‌شان واقعا ورق را بر می‌گرداند.
ما در ورزش‌های موتوری میراث چندان گرانبهایی نداریم ولی در بازه زمانی کوتاهی که در قالب فدراسیون کار کرده‌ایم شهرت بسیار خوبی در برگزاری رویدادهایی در سطح جهانی به دست آورده‌ایم، همچون فرمول ای (Formula E) و رالی داکار.
در نتیجهء این تلاش‌ها، عربستان سعودی، به معنای واقعی کلمه، خانهء میلیون‌ها هوادار جوان و دو‌آتشهء ورزش‌های موتوری شده است. بسیاری از این هواداران از هم‌اکنون لبخند به لب دارند و برای دیدن قهرمانان خود در نوامبر ۲۰۲۱ روزشماری می‌کنند. برنامه‌ریزی‌های ما در این راستاست که با برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد، عده بیشتری از مردم را با این رشته آشنا کنیم.”
برگردان: شاهین طاقتی
پایان پیام/
نویسنده : شاهین طاقتی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.