۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 778
  پرینتخانه » ورزشی, یادداشت تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2018 - 20:41 |
اختصاصی مشهدنیوز

فوتبال برای زندگی یا مرگ برای فوتبال! 

اختصاصی مشهدنیوز فوتبال برای زندگی یا مرگ برای فوتبال! به گزارش مشهدنیوز، در روزهای اخیر، حال و هوای فوتبالی بین طرفداران سرخابی بیش از پیش اوج گرفته است ،از سویی قرمزها سودای قهرمانی در لیگ قهرمانان اسیا را در سر می پروراندند و آبی ها نیز براساس اصول حرفه ای هواداری باخت رقیب سنتی شان […]

فوتبال برای زندگی یا مرگ برای فوتبال! 

اختصاصی مشهدنیوز

فوتبال برای زندگی یا مرگ برای فوتبال!

به گزارش مشهدنیوز، در روزهای اخیر، حال و هوای فوتبالی بین طرفداران سرخابی بیش از پیش اوج گرفته است ،از سویی قرمزها سودای قهرمانی در لیگ قهرمانان اسیا را در سر می پروراندند و آبی ها نیز براساس اصول حرفه ای هواداری باخت رقیب سنتی شان را به انتظار نشسته بودند.

حال آنکه در این میان، عده ای با اوج گرفتن هر تیمی به طور ناگهانی به سمت و سوی تیمی که در آن برهه بهتر عمل می کرد سوق پیدا کرده و از قضا کاسه داغ تر از آش می شدند و بر طبل احساسات افراطی، سخت می کوبیدند.

امروز خبری در رسانه های کشور مخابره شد دال بر اینکه پس از پایان بازی بین تیم های پرسپولیس و کاشیما، دونفر از طرفداران سرخابی در خیابان های شهر ایلام، با بالا گرفتن تب کری خوانی های معمول با هم گلاویز شده و متاسفانه یکی از آنها در این بین دیگری را به قتل می رساند.

باور می کنید؟! مرگ یک انسان فقط برای فوتبال! خشونت برای فوتبالی که که اساسا برای سرگرمی انسان ها بوجود آمده است؟

همان فوتبالی که در جهان، گاهی سفیر صلح بین سیاستمداران می شود و از خشونت های  پیرامون جلوگیری می کند.

قطعا اینگونه پرخاشگری ها در جامعه امروز ما، از زد و خوردهای داخل و بیرون استادیوم گرفته تا پرتاب سنگ به داورها و بازیکنان (که در بازی های داخلی به وفور شاهد آن بوده ایم) نشانگر عقب ماندگی و فقر فرهنگ هواداری ما ایرانی ها می باشد.

پیش ازین چنین اتفاقاتی صرفا در استادیوم ها رخ می داد، اما عدم رفتارشناسی صحیح از سوی مسوولان و سهل انگاری های پی در پی در برخورد با این دست هنجارشکنی ها، موجب اشاعه این ضدفرهنگ ها به کوچه و خیابان های کشورمان شده است.

بدون شک اگر این پیامدها جدی گرفته نشود و چاره اندیشی صورت نپذیرد، بایستی منتظر بمانیم تا با “چشم های کاملا باز” نظاره گر خشونت های بیشتر و وحشیانه تر از این در جامعه به ظاهر طرفدار فوتبال باشیم.

شایسته است از فوتبالی که اعجازگونه، محبت و عشق را در بین مردم جوامع گوناگون ترویج می دهد لذت ببریم، نه آنکه از آن به عنوان ابزاری برای عقده گشایی های اقتصادی، سیاسی و… استفاده کنیم. چرا که این رفتارهای نابخردانه و خشونت طلبانه در مکتب سهراب بوقچی ها و طرفداران عاشق فوتبال هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/

نویسنده : هومن جمشیدی
به اشتراک بگذارید
  1. مهران :
    11 نوامبر 18

    صد البته با توجه به تعاریف نویسنده ی محترم باید در نظر بگیریم که فوتبال ما و طرفداران آن نمونه ای از جامعه ی آماری اجتماع وفرهنگ ما هستند و این بی فرهنگی ها،خشونت ها،بی ادبی ها، کج رفتاری ها و… را به طور معمول و به وفور در جامعه ی پیرامون خود شاهد هستیم که بسیار بسیار جای تاسف و نگرانی دارد.

  2. مهران :
    11 نوامبر 18

    با احترام به نظرات نویسنده ی محترم و تا حد زیادی که بنده با نظراتشون موافقم اما باید عرض کنم که به نظر من ناهنجاری ها بیشتر از جامعه به فوتبال منتقل میشه و بعید میدونم که از فوتبال به جامعه انتقال پیدا کنه.ممنون از مقاله ی زیباتون

  3. امیر دولت آبادی :
    15 نوامبر 18

    نویسنده به موضوع درستی اشاره کردند و باید هر چه زود تر نسبت به این موضوع فرهنگ سازی صورت بگیره تا دیگه شاهد این مسائل تو کشورمون نباشیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.