Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 10197
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2020 - 14:18 |
با اشاره به پیشرو بودن بایدن در انتخابات آمریکا؛

مالکی: احتمالا بایدن به برجام برمی‌گردد

با اشاره به پیشرو بودن بایدن در انتخابات آمریکا؛ مالکی: احتمالا بایدن به برجام برمی‌گردد  مشهدنیوز/ یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی هر کدام از کاندیداهای آمریکا تفاوتی ندارد، گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت رییس جمهور شدن بایدن، او […]

مالکی: احتمالا بایدن به برجام برمی‌گردد

با اشاره به پیشرو بودن بایدن در انتخابات آمریکا؛

مالکی: احتمالا بایدن به برجام برمی‌گردد

 مشهدنیوز/ یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی هر کدام از کاندیداهای آمریکا تفاوتی ندارد، گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت رییس جمهور شدن بایدن، او به برجام برگردد چون سیاست‌های اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را دنبال می‌کند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اتحادیه آمریکا اظهار کرد: انتخابات آمریکا التهابات خاصی در فضای این کشور و اروپا به وجود آورد. شرایط ایجاد شده در قرن اخیر بی‌سابقه بوده و نکته‌ی برجسته در آن عیوب موجود در انتخابات آمریکاست. سیستم حاکمیتی این کشور به گونه‌ای است که انگار انتخابات در ۱۰۰ سال گذشته برگزار می‌شود و یک شرایط مخروطی انتخابات را اداره می‌کند. کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر و دموکراسی دارد، این نوع انتخابات هیچ‌گونه تناسبی با انتخابات در سایر کشورها ندارد.

وی اضافه کرد: به هرحال اگر همین روند پیش برود احتمال پیروزی بایدن در انتخابات وجود دارد البته برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نمی‌کند که چه کسی رییس جمهور آمریکا شود، چون آنها استراتژی واحدی نسبت به جمهوری اسلامی داشته و آن را در ۴۰ سال گذشته دنبال کردند تنها ممکن است تاکتیک‌ها تغییر کند.

مالکی توضیح داد: اگر بایدن رییس جمهور آمریکا شود روش و تاکتیک‌اش نسبت به دونالد ترامپ تغییر خواهد کرد. ترامپ دنیا را به لبه پرتگاه برد و با نگاه افراطی برهم زدن نظم جهانی را هدف قرار داده بود لذا بایدن تاکتیکی متفاوت را پیاده خواهد کرد و افراط‌گرایی در دوران دونالد ترامپ در دولت بایدن وجود ندارد که این شامل بسیاری از کشورهای دنیا از جمله عراق و افغانستان می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دونالد ترامپ در طول چهار سال گذشته با نگاه جنگ‌ افروزی به دنبال خشونت و ریختن جان انسان‌ها بود که به نظر می‌رسد چنین نگاهی درباره‌ی بایدن وجود ندارد. احتمالا اگر بایدن رییس جمهور شود به برجام بازمی‌گردد و این به واقعیت نزدیک است چون سیاست اوباما را طی می‌کند و اوباما هم در طول رقابت‌های انتخاباتی تمام قد از او حمایت کرد.

وی اضافه کرد: دونالد ترامپ هر روز گزینه‌هایی را اعلام می‌کرد و مدام به دنبال های و هوی بود که احتمالا بایدن چنین شیوه‌ای را نخواهد داشت البته بایدن باید بداند که شرایط جمهوری اسلامی نسبت به زمان اوباما متفاوت شده است. جمهوری اسلامی ایران از نظر سیستم دفاعی موقعیت خاص خود را دارد و بدعهدی دیده است. دست ایران درباره‌ی برجام پر است و اگر احیانا برجام مورد مذاکره قرار گرفت باید دستگاه‌های دیپلماسی ما هم با دست پر وارد شود.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.