۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 13705
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2021 - 16:44 |
ماهواره جدید چین قرار است تعاملات بین فعالیت‌ های انسان و طبیعت را مورد نظارت و بررسی قرار دهد.

ماهواره جدید چین برای مطالعه زمین از فضا، پرتاب شد

به نقل از space، کشور چین روند پرتاب‌های فضایی خود را در روز پنجشنبه با فرستادن یک ماهواره به مدار زمین سرعت بخشید. این پرتاب به عنوان بخشی از دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل برای توسعه پایدار صورت گرفت. موشک لانگ مارش ۶ که یکی از پرتابگر‌های نسل جدید کشور چین است که از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در […]

ماهواره جدید چین برای مطالعه زمین از فضا، پرتاب شد

به نقل از space، کشور چین روند پرتاب‌های فضایی خود را در روز پنجشنبه با فرستادن یک ماهواره به مدار زمین سرعت بخشید. این پرتاب به عنوان بخشی از دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل برای توسعه پایدار صورت گرفت. موشک لانگ مارش ۶ که یکی از پرتابگر‌های نسل جدید کشور چین است که از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال چین در ساعت ۱۰:۱۹ بعد از ظهر به فضا پرتاب شد.

ماهواره این ماموریت SDGSAT-۱ نام دارد که سرویس چین آن را گوانگمو نامیده است. این ماهواره برای مداری در ارتفاع حدود ۳۱۴ مایل (۵۰۵ کیلومتر) طراحی شده است و از دوربین‌های مادون قرمز حرارتی، سطح نور کم و دوربین‌های چند طیفی برای جمع آوری داده‌ها برای کمک به ارزیابی توسعه پایدار استفاده می‌کند. شاخص‌های اهداف داده‌ها برای ارزیابی تأثیرات و تغییرات از طریق تعامل بین فعالیت‌های انسانی شهری، مسکونی و ساحلی و طبیعت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ماهواره چینی

براساس مقاله‌ای که سال گذشته از سوی آکادمی علوم چین (CAS) در مورد پیشرفت این ماهواره منتشر شد، خدمات اطلاعاتی این ماهواره ظرف نیم سال پس از پرتاب در دسترس خواهد بود. این ماهواره که تقریبا ۷۴۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط آکادمی علوم چین توسعه داده شده پیش از این به عنوان ماهواره CASEarth شناخته می‌شد.

ثبت رکورد بیشترین پرتاب فضایی برای چین

این موشک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شد و با احتساب ماموریت اخیر تاکنون ۸ بار به فضا پرتاب شده است. نیمی از این پرتاب‌ها تنها در سال ۲۰۲۱ رخ داده اند که نشان دهنده اهمیت و نقش رو به رشد این موشک در برنامه‌های فضایی آتی چین است. برخلاف بسیاری از موشک‌های قدیمی لانگ مارس چین، نسل جدید لانگ مارچ ۶ از نفت سفید تصفیه شده و اکسیژن مایع برای سوخت استفاده می‌کند.

ماهواره فضایی

این پرتاب چهل و دومین پرتاب فضایی چین در سال ۲۰۲۱ بود که رکورد این کشور را برای پرتاب به مدار زمین افزایش داد. برای مقایسه باید جالب است بدانید ایالات متحده تاکنون در سال ۲۰۲۱، ۳۹ پرتاب را به ثبت رسانده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.